Ballet i pes
Hola!
Tinc uns quants dubtes jo soc ballerina de ballet i m'encanta però faig 1`62 i peso 56 kg, jo crec que estc bé m'he aprimat 4 kg ens 4 mesos creus que esta be?.Tambè em preocupa molt el meu pes ja que les ballerines son molt primes i jo tinc la grassa acomulada a les caderes i les cuixes. Però penso que amb el ballet ja podre aprimar ja que segueixo una dienta equlivrada.Però meva mare està bastant preocupada, jo cada vegada que menjo sento com si m'engreixes, cada vegada menjo mes poc i tinc la obseció de pesarme cada segon.La meva mare creu que estic en les primeres fases de anorexia i això ens preocupa a les dues.
Vostè que em recomana de fer per treure aquetsa grassa del seu lloc,amb e ballet s'hen anirà? i que puc fer per aixo de el començament de l'anorexia?
Gràcies!
Sara Bujalance

Hola Alexandra! Si abans pesaves 60 quilos ja era un molt bon pes per a tu, així que no hi havia cap necessitat de que perdessis aquests 4 quilos. A més, perdre pes sense control mèdic i en edat de creixement com estàs tu és molt perillós per a la teva salut. Entenc que vulguis fer bé ballet i ser una bona ballarina, però per aconseguir això no has de jugar amb la teva salut! al contrari! per rendir bé en un esport és necessari que mengis bé!!. També és important que tinguis en compte que el cos femení, pel fet de ser femení, acumula més forma als malucs i les cames (això en la dona és tan normal com ho és en l'home tenir l'esquena ampla o pèl en el cos), així que no hi ha cap necessitat de que aprimis cames i malucs. El que has de fer per assegurar-te un bon pes és menjar de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària), suficient (sense quedar-te amb gana. Passar gana a mig/llarg plaç fa engreixar!) i fer esport habitualment. Per evitar problemes greus com l'anorèxia, parla amb la teva mare sobre com et sents amb el cos i el pes, ella t'ajudarà, i si cal, parleu amb el teu professor/a de ball per a que t'ajudi també. Si necessiteu més orientació sobre això, truqueu-nos a Fundació Imatge i Autoestima (93 454 91 09). Molts petons!!