Cambi d'Insti
Hola estic molt angoixada...
Jo sempre havia viscut a Barcelona, pero al acabar l'escola ens vam mudar a Londres.
He estat anant a un institut de londres pero no me adaptat i ara faré 2n d'ESO a un que es diu Vicente Cañada Blanch. Que es un insi español pero a UK. Bé la primera veguada que vaig ser nova... nose vaig fer amigues pero poques i no em vaig adaptar. Jo soc una persona molt oberta pero no ho se... Que faig? tots es coneixerant menys jo i un altre nen catala que entrara a la meva classe... :( consells siusplau!
Elena Crespi

Míriam!
Et recomano una cosa: estàs anticipant que no anirà bé però pot ser que sí que et vagi bé. El que està clar és que és molt normal estar nerviosa, per tant, has d'acceptar que una quantitat de nervis per aquesta nova etapa hi serà. No hi ha ningú que no es posi nerviosa si comença en un lloc nou.
Però: si ja hi vas amb molta por, ja farà que hi vagis cohibida, que no siguis tu mateixa, que et tanquis, que no estiguis relaxada i això no ajudarà a que vagi bé.
Per tant, et recomano que puguis anar-hi amb l'interrogant i la curiositat de veure què passarà i mica en mica, a mesura que vagin passant coses, vagis formant la teva opinió de si el canvi ha estat bo o no acaba d'anar bé. Si ho fas mica en mica es poden anar prenent mesures.
I tingues en compte que una situació nova sempre necessita un temps d'adaptació, per tant, el primer dia és impossible que facis molts amics i amigues només per començar.
Dóna una oportunitat a aquesta nova etapa!
Una abraçada i sort!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat