SIUSPLAU CONTESTEU LO ABANS POSSIBLE
bueno tinc bastantes coses que dir
1r. Tinc un ''novio'' o sigui no sortim ni res pero ja ens hem dit que ens agradem i fa 3 mesos que sortim i eso pero em fa cosa que em vegi sense camiseta o sigui amb banyador pq em vol convidar a la seva piscina i jo medeixo 1,59 i peso 60kg no estic prima, i em fa molta vergonya que em vegi, ja vam parlar d'aixo amb ell i em va dir que li agradava tal i com soc i que no estic gorda i que si ho estigues no li importaria pero esq no mel puc creure nose perque, se que m'estima de veritat pq desde 6e que ens agradem pero no ens hem dit res a mes ell es super deportista i jo.. no gaire.
2n. Quan comencem l'insti no volem que s'enteri ningu pq nomes ho saben les meves millors amigues i el seu millor amic i clar no ens portarem com ens portavem a 2n ens portarem amb mes carinyo i eso, em podries donar algun consell pq no es noti que ens agradem?
3r. Com faig per pujarme l'autoestima? ho dic per lo del primer punt esq molts cops penso que ell podria tenir moltes noies pq es un noi llest, guapo, esta bo i bueno per mi es el noi ideal i moltes noies li demanen el numero pero diu que no hi ha cap com jo i que no podria estimar a cap com m'estima ami pero esq... nose, ja se que m'estima moltissim soc el seu primer amor i jo el seu pero bueno. Nomes vull pujarme l'autoestima.
Sento molestar pero m'havia de desafogar, PETOOOONS!!! I MOLTES GRACIEEEEEES!!
Elena Crespi

Hola Ohmylof! anem per parts:
1. Dius que no estàs prima però pel pes que tens i la teva alçada, veig que estàs dins de la normalitat, és a dir que no estàs grassa. (Això t'ho dirien millor les companyes del consultori d'alimentació). Però és molt normal que puguis no sentir-te bé amb el teu cos. A moltes noies els hi passa. De totes maneres, és molt important que aprenguis a vèncer aquest prejudici que et fas a tu mateixa. Primer, per tu, perquè el cos d'una dona, sigui com sigui, és molt bonic: amb més o menys corves, més gros o més petit, amb més o menys pit, cul... En segon lloc, a aquest noi li agrades tal i com ets, i t'ho diu i t'ho demostra amb tot el temps que porta sentint quelcom per tu. Tercer: als nois els hi encanta que una noia sigui una mica segura... i li agradarà veure't amb banyador (perquè li agrades). Si et tranquil·litzes i acceptes el teu cos tal i com és i vas a la piscina i et deixes veure amb banyador podreu fer moltes més coses que si et quedes amb la samarreta posada: podreu estar dins de l'aigua, jugar, fer una mica el "tonto", divertir-vos... i això implica guanyar punts amb ell. Si et quedes amb la samarreta, estaràs a la tovallola i ell potser a l'aigua... i això no és tan divertit, oi?
2. Per què voleu fer com si no es notés? què hi ha de dolent en que la gent sàpiga que esteu junts?
3. No hi ha una formula màgica per apujar l'autoestima, com et deia abans no iguis tan crítica amb tu mateixa, mira't amb més bons ulls, cuida't una mica més, valor que el teu cos és bonic sigui com sigui, perquè és veritat. Pensa que ell quan et veu ja veu tota la bellesa que hi ha en tu, ara només falta que et "graduïs bé la vista" tu mateixa perquè vegis com n'ets de bonica!
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat