Molt més gran que jo
Hola:)
Tinc un embolic al cap enorme!
Fa un temps vaig coneixer a un noi mes gran que jo (era el meu monitor a uns campaments), amb qui em vaig fer amiga de seguida. Vam parlar molt i ens enteniem perfectament.
Un cop van acabar els campaments vam continuar parlant per xat, i de mica en mica vam anar agafant més confiança.Ha arribat a un punt en que ens expliquem molts dels secrets més privats. Crec que m'he començat a sentir atreta per ell, pero hi ha un problema: Jo soc menor, i ell té 14 anys més que jo...
De tant en tant deixa anar un "no hauria ni d'estar parlant amb tu" o "Hi ha coses que no puc parlar amb tu... recorda que ets menor" o "Ojala tingués la teva edat..."
Molt sovint em diu coses molt maques que mai ningu m'havia dit, i em fa sentir especial. També em diu molt que soc una noia collonuda i que troba que soc molt madura per tenir la edat que tinc, i que a vegades se'n oblida. Per l'altra banda de tant en tant també diu que és com si fos la seva germana petita, encara que després digui coses que no semblen de germà gran...
El que passa es que no se que fer; ja no sé si sento algo per ell i tampoc sé si ell sent algo per mi.
Em podrieu donar algun consell?:(
Elena Crespi

Marinina, com estàs?
El primer consell que et donaria és que vagis amb molt de compte. Quan ens enamorem no tenim en compte l'edat de l'altra persona però és un tema sumament important.
És molt normal que et puguis penjar d'algú més gran que tu, sobretot si era el monitor dels campaments... però aquí, la persona més responsable hauria de ser ell i veig que juga perillosament.
Juga perillosament perquè com molt bé et diu, ets menor d'edat i ell té 14 anys més que tu, per tant, ell hauria de ser molt més conscient del que podria passar i del mal que et pot fer si agafes moltes il·lusions...
Precisament per això, per la diferència d'edat i pel dolor emocional que et podria fer, t'hem de dir que vigilis molt. I els nostres consells no aniran encaminats que el puguis aconseguir, sinó més aviat en que tinguis en compte que esteu en moments molt diferents i que ell pot tenir la paella pel mànec en aquesta situació:
-14 anys de més són molts quan tu estàs a l'adolescència i ell en l'edat adulta. Les coses que vol una noia de 15 anys i un home de 29 anys aproximadament poden ser molt i molt diferents, de fet, han de ser molt diferents.
-Ell es deu sentir ben afalagat de sentir que algú com tu està per ell, però ell ha de ser conscient que els teus sentiments són fràgils i que et pot fer mal ja que ell sembla que és conscient de que entre vosaltres no hi pot haver res per la diferència d'edat i tot el que comportaria, per tant, ell hauria de ser el que frenés tot el que us dieu i no ho fa, per això et deia que sembla que juga perillosament, perquè enlloc de frenar-ho, continua parlant amb tu dient-te coses que a tu t'agraden...
-Sobretot, ves amb molt de compte amb les coses que et diu o que et pugui proposar. Sé que sonarà gros però és el meu deure dir-te que has de vigilar moltíssim, precisament perquè et diu coses que no semblen de germà gran...
Si veus que en algun moment intenta alguna cosa amb tu, et porta en un terreny que veus que és una mica massa llunyà per compartir entre una noia de 15 i un home de 29... digue-ho a algú, sobretot.
Si veus que hi ha alguna cosa estranya que no saps si està bé o no, escriu-me: e.crespi@interpersonal.cat
Una abraçada i cuida't molt!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat