No estic segura de mi mateixa
Hola! Tinc 12 anys i sóc d'aquelles persones que li agrada divertir-se però sé controlar-me i tinc el cap al seu lloc, d'això estic orgullosa encara moltes vegades moltes amigues meves s'envan de festa com si tinguessin 16 anys o més i moltes beuen, molta gent m'ha dit que és normal avui en dia però jo crec que amb 12-13 anys és incorrecte beure alcohol i anar de festa, per sort tinc amigues que pensen així però d'altres que m'ajunto molt doncs no... També mantenc les distàncies amb elles per algunes coses. I també esque no estic segura de mi mateixa molts cops quan surto al carrer, quan coneixo sobretot nois, no ho sé. Molts cops penso que no trobaré nòvio perquè sóc de fora, i hi ha molts racistes i que no sóc maca. Molta gent em diu que sóc mona, guapa però esque realment no m'hi veig així! Algun cop només m'he vist mona però ja està i no m'agrado massa físicament encara que és raro que no em voldria canviar per ningú ni fisicament ni cerebralment però esque no tinc seguretat moltes vegades en mi mateixa per por de que es fiquin amb mi...
Elena Crespi

Prin08!
Pel tema de les teves amigues crec que tu estàs en la posició correcte i et felicito moltíssim. Amb 12 anys no s'ha de beure alcohol i s'ha de sortir segons l'edat que es té.
Tampoc penso que amb 16 anys s'hagi de beure ni emborratxar-se, evidentment... i que hi hagi persones que diguin que és normal... no hi estic d'acord... malauradament és habitual però no hauria de ser normal...
Sobre la teva seguretat: tu ets la primera que has de començar a mirar-te amb bons ulls i si algú, en algun cas, es fiqués amb tu, és important que no tinguis en compte el que et diu. Imagina com ha de ser una persona que es cregui amb el poder de ficar-se amb els altres... de coses bones i dolentes en tenim totes i tots, per tant, qualsevol persona que es fiqui amb tu també deu tenir un pilot de coses per les que ens podríem ficar amb ella... per tant, demostra molt poca maduresa si es creu amb el poder de ficar-se amb algú...
La seguretat es guanya mica en mica i ara has començat aquest camí! t'envio molta energia perquè puguis amb ell i et sentis bé!
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat