Preocupada pel que pensen de mi
Estic preocupada, perquè crec que sóc molt rara. Vesteixo com una adolescent i ja tinc 19 anys... sento que la gent em mira per això, i a part per com sóc (lletja i deforme) i per com camino i tot i que tinc 19 anys semblo més gran. És a dir que entre la manera de vestir i lo que semblo la gent deu pensar que sóc molt rara.
La vida m'ho ha fet passar bastant malament, i hi ha persones que sempre m'han dit que semblo més madura de la gent de la meva edat, però la meva personalitat i per segons quines coses faig em pregunto si lo que diu la gent és veritat... Com em comporto a casa meva més aviat semblo una noia immadura... i a vegades dubto si és gaire normal el que faig.
Porto anys malament a casa, i si a casa no estic bé doncs, no sé és el primer lloc que s'ha d'estar bé no a casa?
Què puc fer?
Gràcies.
Elena Crespi

Hola!
Primer de tot, gràcies per la confiança!
Dius que a casa no estàs bé i que hauria de ser el primer lloc on estar bé perquè la resta vagi millor...
Planteja't quines són les coses que a casa no funciones i quin poder tens tu per fer que comencin a canviar. En una casa, tothom pot fer coses perquè tot vagi millor. Potser podries ser tu la primera que fa el pas per intentar millorar les coses.
Sobre la teva manera de fer: que en algunes coses siguis madura i en d'altres no tant és molt normal amb 19 anys! si inclús les persones grans no es comporten de manera madura a tot arreu! el més important és que tu vagis trobant la manera de ser que et faci sentir més còmode a tu, independentment del que pensin els altres. Els altres no tenen la raó de tot. El més important és que tu et sentis còmode i estiguis contenta amb la teva pròpia evolució com a persona.
La nostra evolució com a persona no s'atura mai, és un procés que sobretot té el seu punt àlgid durant l'adolescència, etapa en la que encara estàs (tot ique ja n'aniràs sortint) i fins que ens morim estem contínuament evolucionant i madurant.
Espero que vagis trobant el teu camí!
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat