Em preocupa el meu pes..
Hola! Primer de tot gràcies per llegirme i espero que em puguis ajudar!
Soc noia i tinc 15 anys, medeixo 1'73 i peso 74kg. Soc esportista, jugo a futbol. Encara que ara a l'estiu no he fet gaire esport. La meva consulta es si em podries recomanar alguna dieta per compaginar amb l'esport perque em faci baixar una mica de pes, pero que no hi encloeixi el peix, ja que hi soc alergica. M'agradaria canviar, ja que tota la vida he sigut la grassoneta del grup i alguns de classe s'han ficat amb mi per no ser suficienment prima com les demes. Ara ja no es per ells, es per mi, per orgll propi.. Espero que em puguis ajudar.. Gràcies!
Petons!:*
Sara Bujalance

Hola smile18! Primer de tot, el teu pes està bé, no necessites perdre res. A més, els esportistes sempre tenen un pes més elevat del que sembla a priori perquè com que tenen bastant múscul (que és més dens), pesen bastant. No cal que facis cap dieta en concret, menja bé i equilibrat, tal i com marca la piràmide alimentària ( aquí la tens explicada:
), i substitueix el peix per pollastre, conill, carn, ous, etc. (Un endocrí et pot fer una dieta més pautada sobre com menjar les proteïnes que necessites), i molt important, valorat positivament, acceptat tal i com ets i no permetis que la preocupació pel pes i el físic et facin patir. Passa del gent que et faci mal, rodejat de gent que et faci sentir estimada, valorada i et donin bon rotllo, la resta no es mereix ni la teva atenció ni el teu temps. MOlts petons!!