Siusplau és molt urgent
Hola, sóc una noia de 14 anys. La última vegada que vaig anar al metge per fer-me la revisó, em va dir que segurament hauría de portar ulleres. Li vaig dir a la meva mare que jo no volia portar ulleres, jo volia portar lentilles. Ara tinc la próxima reviso dintre de poc. Com puc fer per convençer a la meva mare de que vull portar lentilles? És el meu cos, tinc dret a elegir no? Ajuda siusplau.
Elena Crespi

Hola Carleetaa,
doncs espero que vagi molt bé la propera revisió.
De totes maneres, per si de cas et diuen que has de portar ulleres, valora dues coses:
-No hi ha res de dolent en portar ulleres, més aviat, en aquests moments, són un complement de moda més ja que pots triar un model que t'afavoreixi i que et quedi fantàsticament bé. No sé si t'has fixat que moltíssimes persones portem ulleres i no hi ha res de dolent.
-De totes maneres, si vols portar lentilles, li podeu demanar a l'oftalmòleg si tu en pots portar i que us expliqui com funciona a totes dues. Un cop us ho hagi explicat, jo en parlaria seriosament amb la teva mare i us recomanaria que us expliquéssiu bé els motius pels quals tu vols lentilles i ella no et deixa.
Llavors tocarà pactar i prendre una decisió entre les dues. Però tingues en compte que, segurament, ta mare tindrà una mica més de pes en la decisió. Llavors, hauràs de reaccionar de manra madura i, si et demana que portis ulleres i tu vols continuar portant lentilles, que en continuis parlant de tant en tant, per veure si en algun moment canvia d'opinió.
Gràcies per tot i sort!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat