No ho entenc
Hola, tinc 15 anys i medeixo 1.63 i pesu 60kg jo em veig que peso molt per la meva estatura pero faig exercici 3 cops a la setmana i menjo saludable que podria fer per baixar de pes?
InterPersonal

Hola *Marta. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot felicitar-te per aquest hàbits tant saludables que practiques: fer esport, menjar bé...No tohom ho fa i encara menys a la teva edat. En quan al pes, caldria mirar quin és el teu índex de massa corporal (IMC). Segur que n'has sentit a parlar. És una dada que ens diu, aproximadament, quin és el pes que et tocaria segons la teva alçada. Crec que la fórmula és la següent: IMC= pes/alçada2 (o sigui, pes dividit per l'alçada al quadrat). Però el valor obtingut depèn de molts factors tipus: edat, sexe, constitució de la persona (teixit muscular o adipós), etc. Per tant, és una dada molt orientativa. Totes maneres, jo et recomanaria que si realment et preocupa el tema ho consultis amb un especialista del tema: metge, infermera, dietista o nutricionista. I per últim, dir-te que no t'hi obsessionis massa amb el tema. Amb l'esport que fas i l'alimentació que segueixes segur que estàs forta, sana i estupenda.
Apa-li, que vagi bé. Gràcies per la teva confiança.
Assumpta Muns Altarriba
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat