Estic massa grassa?!
hola,
la meva conulta és:
1. pesant 80kg i medint 1.63 em sobra molt?
2. fa temps que m'intento aprimar pero en tres mesos nomes he baixat un parell de quilos que puc fer?
3.tot i que menjo be em costa moltissim aprimarme que faig malament?
Sara Bujalance

Hola laiieta! Primer de tot, no t'obsessionis amb el número de quilos que surt a la bàscula. El pes és una cosa molt relativa que depèn de moltes coses i que és diferent en cada persona (pensa que dos persones que tinguin igual alçada i pes poden tenir cossos molt diferents). El que sí és important és que facis un estil de vida saludable, perquè això és el que determina una bona salut, que és el que realment importa. Un estil de vida saludable consisteix en menjar bé (de tot, variat i equilibrat, tal i com marca la piràmide alimentària, aquí te la deixo:
), i molt important també, fer esport, com a mínim, 3 cops a la setmana. Si t'agrada i en pots fer més, encara millor. Pensa que aprimar-se ha de ser un procés molt lent per a que funcioni i no faci mal a la salut. I pensa també que el pes depèn en molt bona part de la genètica. Per aquest motiu és tan important acceptar-nos tal i com som, perquè hi ha alguns aspectes que depenen de la genètica i són difícils de canviar. Però el més important és que si trobes que el teu pes no està bé vagis a un metge endocrí i li demanis ajuda. Un endocrí t'ajudarà a mantenir un bon pes i una bona salut. A més, recorda que estàs en edat de creixement i és indispensable que t'alimentis correctament. Molts petons!!