Depressió
Hola Adolescents.cat,
Soc una noia que ha estat llegint durant un parell d'anys aquesta pàgina, i doncs
l'altre dia llegint l'article de "La depressió: una malaltia que afecta a més de 350 milions de persones...",
m'he adonat que tinc tots els siptomes de la depressió, és a dir, fa un temps ja m'ho van diagnosticar
però pensava que ho havia superat, o que per lo menys s'aniria sol, no sé... Tot i que, no em vull suicidar,
de vegades potser ho he pogut pensar però mai ho faria... La qüestió és que la meva vida no ha estat gens
fàcil però tampoc ha sigut del tot una merda. Des de petita he estat tractada per molts psicòlegs diferents, però
la veritat és que no m'han servit de gaire, exepte l'úlitm que vaig tenir farà ja un any i poc, gràcies
a ella vaig pendre una de les decisions més fortes i importants de la meva vida, per això ara estic vivint
amb mon pare a Londres, Anglaterra.
Durant aquest curs he conegut a persones increïbles i estúpids. Ara tinc un grup d'amics que
m'acepten tal i com soc i des de fa uns tres mesos que estic sortin amb un noi del qual m'ha fet
adonar-me que mai havia estat enamorada fins que el vaig trobar a ell. És a dir, la meva vida
social marxa molt bé... però llavors, perquè segueixo deprimida? M'agradaria que m'ajudessiu
a saber que fer per curarme'n, perquè potser per vosaltres la ajuda més evident és un psiquiatra o
psicòleg, però com us he dit abans la gran majoria no m'han ajudat en res, llavors, què podria fer
jo, per trobar alguna persona que si pugui ajudar-me realment?
Gràcies per la vostra atenció.
PD: Siusplau, us agraïria molt si mantinguessiu aquesta carta en "secret", és a dir, que no
es publiqui, gràcies.
Elena Crespi

Críptic, l'única manera que tenim de fer-te arribar aquesta resposta és publicant-la, tot i que queda anònima perquè no es veu enlloc qui ets.
Dius que tot et marxa bé però que segueixes deprimida. Potser és perquè tot el del teu voltant va bé però falta una peça important: TU.
Què fas per cuidar-te? per tenir cura de tu? estàs fent allò que realment vols?
La felicitat no ha de ser un estat constant, és la col·lecció de les petites coses que tenim en la nostra vida, per tant... has de veure si la suma et compensa.
Si veus que realment no estàs millor, busca ajuda, de veritat. NO tots els psicòlegs servim per a tots els pacients i potser has trobat psicòlegs que no t'han ajudat gaire expecte l'última.
Perquè la tasca del psicòleg funcioni tu has de posar la motivació i has de fer coses...
Prova a cuidar-te i si veus que no funciona, busca ajuda!
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat