Anèmia?!!!
Hola, vaig estar fent dieta i em trobo que cada cop que m'aixeco o faig un moviment brusc am el cap em ve una sensació de mareig.
La quantitat de cabell que em cau no és molt exagerada, però si que ha augmentat amb el temps. Estic molt preocupada, per això, vaig buscar per internet i tots els símptomes indiquen que em pot faltar ferro. Els mals de caps i el mal humor és constant encara que jo no vulgui.
Necessito ajuda, la meva dietista està de vacances i no li puc consultar. Em podries dir algun consell? És realment anèmia? Hauria d'afegir algun aliment en concret a la meva dieta?
Sisplau, contesteu :(
Sara Bujalance

Hola xOiuix! Per tot el que dius sí que podria ser anèmia, però és necessari que vagis al metge i et faci anàlisi per saber amb exactament què tens. Encara que la teva dietista estigui de vacances, als CAP (Centre d'Atenció Primària) treballen tots els mesos de l'any, així que hi pots anar sense haver d'esperar. Mentrestant el que has de fer és menjar de TOT i equilibrat (com marca la piràmide alimentària, aquí la tens:
). Fes 5 àpats al dia: esmorzar, dinar i sopar com a principals, i 2 complementaris, un a mig matí i un a mitja tarda. Menja de tot: fruita, verdura, hortalisses, pasta, arròs, llegums, carn, peix, ous, pollastre, làctics, etc.... i de tant en tant també embotit, alguns dolços, galetes, etc. I menja la quantitat necessària, és a dir, no et quedis amb gana. Molts petons!!