Etic grassa i voldria aprimarme
Hola
Primer de tot, no sé si em faràs cas i m'ignoraràs, pero si me'n fas, et dono les gràcies enormement!
T'explico la meva situació:
Tinc 13 anys, medeixo 1,69 i peso 80 kg aprox, ho sé, em sobren uns quince quilos per estar en el meu pes ideal. Vull dir-te també que l'àvia paterna es grassa i sempre ho ha sigut, l'àvia materna també i l'avi fa igual, ¿què vull dir amb això? Doncs vull dir que no sóc la única dintre de la meva familia amb sobrepès. Tinc el òssos grossos/amples (com vulguis dir-lis) i no seré mai una tia prima.
Jo i la meva mare vam anar a veure a un dietista (no sé com es diu exactament) per baixar de pes. Personalment, vaig aconseguir baixar set o vuit quilos en tres setmanes, però aleshores va vindre Setmana Santa i amb les vacances vaig pujar de pes altre vegada.
He mantingut el mateix pes tot aquest temps, i es que no em sento còmoda amb mi mateixa, tinc molt poca autoestima i la seguretat que tinc es pèssima. Em fa molta vergonya quedar amb les meves amigues perque elles son primes i bufones. Molta gent em diu que sóc guapa, que tinc una cara maca etc, pero no me'ls crec, és a dir, qui troba guapa a una noia GORDA?
Em diràs, menja equilibradament i fes esport a diari. Ho sento, ho faig. Menjo bé, no em foto de donuts fins al cul, i en qüestió a esport, faig equitació dia sí, dia no (dos-tres hores els dies que monto). Voldria aprimar-me per sentir-me millor amb mi mateixa, començo a odiar el meu cos, i sincerament, em reventa que nenes de 14 anys que medeixen 1,60 i pese 50 Kg diguin que estan gordes quan hi ha gent que si que es menja el coco cada dia per tindre un important sobre pes.
Gràcies per la teva ajuda, un petó
Sara Bujalance

Hola dorR! Gràcies a tu per confiar en mi a l'hora d'explicar-me la teva consulta!. El millor que pots fer és no obsessionar-te amb aquest tema. La millor manera per mirar de mantenir un bon pes és, com ja fas, menjar equilibrat i fer esport habitualment. A part d'això no cal que facis res més. A més, recorda que estàs en edat de creixement i és MOLT important que el teu cos rebi tots els nutrients per tal de desenvolupar-se bé, per aquest motiu és tant necessari que mengis de tot i equilibrat. Si alteres la teva alimentació per tal d'aprimar pots trobar-te amb problemes de salut. I si creus que necessites pautes més concretes aleshores és necessari que vagis a un metge (endocrí), com potser ja vas fer abans de les vacances, per tal de que t'ajudi i et faci un seguiment del pes assegurant-se de que la teva salut està bé. I, per una altra banda i encara més important, no permetis que la preocupació pel pes (i pel físic en general) condicioni la teva felicitat. Recorda que el físic depèn en bona mesura de la genètica (com tu mateixa ja vens a dir), de manera que ni ho podem escollir ni ho podem canviar, i per això no val la pena obsessionar-s'hi. Acceptat tal i com ets, valorat positivament (fes-te una llista de coses positives i recorda-la sovint. Si cal demana-li a la gent que t'estima que t'ajudi a fer-la.), NO et comparis amb ningú (cada persona és diferent, única i especial), donat permís per equivocar-te (com tothom), passa de la gent que et faci sentir malament i rodejat de la gent que sí et fa sentir bé. Aquestes són les millors pautes per sentir-se bé. Molts petons!!