Insectes
Mira jo tinc un trauma crec, per que a 1r d'ESO a la tarda a ultima classe, que era Castella, dons un nen s'hem va acostar i em va deixar un saltamartí a la taula, i despres el van deixar a l'ordinador i dons ara em fan por, i des de llavors tinc por a les papallones, i ara a classe i havia una abella i me'l han tirat i dons ara em sento malament perquè semblo dèbil...
InterPersonal

Hola! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. El que et passa és que pel que expliques vas generar una fòbia simple a partir d'aquella primera situació. Les fòbies són pors que sabem que no tenen sentit, però les sentim igual. Una altra característica típica és que es generalitzen a altres tipus semblants, que és el que t'ha passat amb la resta d'insectes que ara et fan por. Això no té res a veure amb ser dèbil, simplement el teu cerbell va associar algu que no fa por per si amb una situació que et va fer por. De totes maneres, les fòbies són ràpides de desfer si fem lo adequat i a vegades, amb el temps també es desfan. El que es recomana és npo evitar aquestes situacions, per tal de poder donar la oportunitat al cos de veure que no passa res perillos. Prova d'anar-te aproximant a aquests insectes, fes-ho amb intenció i un rato per veure com et vas tranquil.litzant. Si veus que sola no pots, els psicòlegs tractem aquests temes, però primer pots mirar si a poc a poc amb el temps i afrontant aquestes situacions es soluciona. I recorda, no significa ser dèbil, tothom sent pors. Endavant!! Eli Aulet www.interpersonal.cat/fcbk:ELisabet Aulet Psicòloga