NO SE QUE FER.
Molt bones!! Bueno,aviam, necesito pujar molt d'autoestima,estic en un punt en el que em veig (perdoneu per la paraula) com una merda. Es a dir, sento que ningu m'estima (en tema nois) i tambe em sento com una merda en que sento que tot ho faig malament,que estic sola (em sento sola nomes si em paro a pensar molt,molt). Que tot em pasa a mi. Soc ''la oveja negra''. Sobretot dic lo de l'autoestima, perque em sento i em veig lletja. Em miro al mirall i m'entra un ''bajón'' total. Quan veig a algu que conec,pel carrer,doncs intento evitaro perque no vull que em mirin. La cosa augmenta quan estic amb amigues, i parlem amb algu, jo em sento que soc la lletja del grupet. O quan parlem amb nois, doncs amb mi son simpatics pero res mes. Diuen que per tindre 14 anys soc molt madura,i tambe diuen que soc guapa. Pero a mi no em servex. Crec que amb 14 anys no puc sentirme aixi, necesito consell ja, han agut moment qque no he volgut ni sortir de casa. Tinc molt complexes,apart d eque em sento gorda. En fi,soc molt pesimista i tinc l'autoestima per sota terra. Consell? Gràcies! espero que no tardeu massa en contestar!!:).
InterPersonal

Hola Haweed,
Sóc la Laia Sala, psicòloga d'Interpersonal, gràcies per utilitzar el consultori.
L'autoestima és una cosa que s'ha de treballar dia a dia, que no sorgeix del no-res, sinó que l'has de cuidar, com si cuidéssis a la persona que més t'estimes al món. Al principi és difícil, però com més ho practiques, més fàcil serà, ja veuràs.
Ara, anem a les indicacions. En aquest post en trobaràs algunes:
- fes una llista de defectes i una altra de virtuts. Intenta potenciar les virtuts, segur que en tens més de les que et penses! Selecciona un dels defectes i proposa alguna cosa per canviar-lo o reduir-lo (ha de ser un canvi real i possible, no et posis fites impossibles o poc realistes, perquè llavors et desanimaràs)
- Surt amb les teves amigues! Passar-s'ho bé és una bona manera de ser feliç i sentir-se bé amb un mateix. Aprofita que la gent és simpàtica amb tu! (no tothom té la virtut de caure bé, així que a potenciar-la ;) )
- Quan et miris al mirall i t'adonis que t'estàs criticant. PARA EL CERVELL!! Tu mateixa dius que has de pensar molt i molt per creure que no tens ningú al costat, oi? Doncs es tracta d'això, de no pensar tant! A vegades ens fem mal nosaltres mateixos amb els nostres propis pensaments. Tu ets més forta que els teus pensaments, oi?
Com veus, no hi ha una recepta màgica ni a tothom li funcionen les mateixes coses. Es tracta de descobrir què és el que et fa sentir bé i continuar-ho! i alhora, allunyar-te de les coses que no t'agraden o et fan sentir malament.
Una abraçada molt forta!
www.consultajove.cat