estic desesperada ajudeume
Aquesta es la meva situacio: tinc 12 anys cap a 13, tinc una germana de 15 cap a 16, la meva germana esta tot el sant dia dient que esta gorda, i jo desde petita que era molt regordeta ara de mes gran estic mes estirada i una mica mes prima pero no molt mes. Estic farta de sentirme gorda i he arribat a vomitar pero no ho vull jo em voldria aprimar uns 5 quilos pero de manera natural no daquesta manera pero esque no ho puc evitar. No puc mes algun dia daquest rebantare i ho pagare amb una persona que segurament no su mereixera. La meva mare sempre em diu que no estic gorda pero per molt que me la vull creure no puc. Ajudeume siusplau!!! Gracies sou la meva ultima uportunitat
Sara Bujalance

Hola puf! Entenc com et deus sentir, quan algú comença a preocupar-se pel físic i pel pes pot arribar a trobar-se realment malament, però la solució a això no està en aprimar-se, sinó que la solució a això està en aprendre a estimar-se a un mateix, acceptar-nos tal i com som i valorar-nos de manera positiva. Quan creiem que aprimant ens trobarem millor ens podem trobar amb que mai arribem a un pes que ens agradi, sinó que sempre creiem que ens continua sobrant pes i això és molt perillós perquè pot acabar en un trastorn de la conducta alimentària. El que has de fer per assegurar-te un bon pes és menjar de tot, variat, equilibrat (com marca la piràmide alimentària), i fer esport habitualment (al voltant d'uns 3 cops a la setmana). Aquestes són les úniques pautes que funcionen, no te'n fiis d'altres, com vomitar, el vòmit NO aprima (si coneixes a algú que vomita i està prim, ho està per altres motius, no pel vòmit). A més, el vòmit és MOLT perillós perquè et provocar problemes del cor que et portin a l'hospital. I, molt important, parla amb els teus amics i adults de confiança, com els pares, avis, etc, sobre com et sents, ells ja han passat per l'adolescència i et poden ajudar. Molts petons!!