Problemes.
Hola adolescents.cat m'agradaría que em donèsiu alguns consells per uns problemes que tinc.
Problema de dormir. Bàsicament desde sempre quan hi habia festa a l'escola o per vacances m'encantaba, m'encanta dormir fins a tard. Normalment m'anaba al llit sobre les 11/12 i m'aixecaba sobre les 10/11, pero el problema ha estat aquest últim any escolar i aquest estiu, ón les hores pasen a anarme a dormir a les 3/4 i aixecarme sobre la 1/2. El problema està basicament en que em paso a l'ordinador fins les 12/1 i quan vaig al llit em paso una bona estona amb l'iPad mirant videos, twitter etc... (De fet ara son les 3:26) I ara a Septembre començaré el Batxillerat, i no vull arribar tard a classe com em pasaba a 4rt.
Problema d'adicció. He d'aclarar que no es una adicció a una droga, sino a un videojoc (L.o.L.). Però estic segur que una adicció al tabac sería mes sana que la meva, ja que literalment, em llevo sobre les 2, menjo i em paso jugant al LoL fins les 12 de la nit. No vull "desenganxar-me" sino reduir la dosis, es un joc que m'encanta a l'escola em pasaba el dia sencer parlant d'ell i no el vull elimiar de la meva vida :P. I apart de molts problemes, em perjudica la salut ja que tinc greus problemes de pes i no moure'm de la cadira tot el dia no ajuden. A principis d'estiu vaig començar el gimnàs pero el vaig deixar per falta de ganes (no per voler més ordinador. Encara que deixar-ho perjudica en més ordinador)
A més, fa poc els meus pares es van separar, i bé es una cosa que em molesta molt, pero no m'afecta emocionalment tant com per plorar i necesitar ajuda psicologica, pero tampoc es algo que m'agradi. La cosa està en que a la nova casa de la mare no hi ha ordinador, i això es algo que m'ajuda molt a concentrarme en el treball d'estiu (que practicament està per començar, com ja t'he dic pasaré a Batxillerat, però tinc que reaprovar Anglès i Historia).
Pero el problema està en que em costa molt deixar l'ordinador i anar a estudiar.
En resumides comptes, son un "friki" "obès" i "vago" que vol millorar la seva vida i centrarla mes en els estudis i en tindre una vida sana.
M'encantaria poder aixecarme un día a les 7 (quan no hi ha gaire sol) surtir a correr i poder arrivar a casa satisfet, jugar una estona i posarme a estudiar fins que no pugi més, pero arrivar a això em costaría molt.
Moltes gràcies per llegir-ho tot (si ho has aconseguit) i si us plau voldría uns consells per millorar la meva vida.
Graaaaaaaaaaacies.
(Sé que comencarè Batxillerat i que l'ortrografia aqui es penosa, pero son les 3 de la matinada i estic cansat com per pensar molt :p)
Elena Crespi

Hola! anem per parts!
Problema de dormir:
hauràs de fer un gran esforç perquè aquestes dues ñultimes setmanes vagis canviant les rutines. Això vol dir que res d'ipad's al llit i intentar anar a dormir una mica abans. I llevar-te més d'hora, evidentment. I estar actiu amb el que tu proposes. Evidentment que et costaria però no intentis fer-ho tot de cop, intenta començar mica en mica i sense voler-te llevar a les 7. POtser a les 9 ja en tindràs suficient.
Problema d'addicció:
No crec que sigui d'addicció sinó de falta de voluntat ja que a casa de ta mares, sense ordinador pots viure i fer altres coses. Doncs on tinguis lordinador hauries de fer el mateix.
Evidentment costarà moltíssim però tu tens el poder per fer aquests canvis en la teva vida.
Et proposo una cosa:
-Fes una llista de les coses que vols fer i els canvis que vols incorporar a la teva vida
-Ordena'ls de més fàcil a més difícil
-Comença a fer el que et resulti més senzill i ves augmentant a mesura que dominis el més fàcil
No et rendeixis, les temptacions seran grans, però com més te n'ensurtis, més motivació tindràs.
Una abraçada i molta sort!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat