Problema d'una amiga, URGENT!!
Hola, bon dia!
Tinc un problema amb una amiga. Fa un temps que no es sent a gust amb el seu cos i va voler aprimar-se, i això em sembla bé i normal. Estem a una etapa que no ens sentim bé amb nosaltres mateixos, pel qual la vaig deixar fer. Un dia em va vindre i em va confessar que com no sabia com dir als seus pares que volia fer dieta sense que li fotessin la bronca, va decidir vomitar, però em va dir que ja havia parat perquè li feia por.
L'altre dia vaig quedar amb ella i em va explicar que, encara que aquest estiu s'ha aprimat (ha estat fent esport i tot això), no s'acabava de sentir bé amb el seu cos i volia aprimar-se més, però que no volia ser molt prima i sentir-se encara grassa. També em va comentar que va dir als seus pares que volia fer dieta però ells es van enfadar dient coses com "què et penses, que no menjem bé? Estàs dient que el nostre menjar no és saludable?" i que intentaria menjar menys, però que si no funcionava, tornaria a recurrir al mètode d'abans (vomitar). Jo li vaig dir que això no funcionava, que només feia mal a la salut, i ella va dir que ho sabia, però que preferia allò a res.
No sé què fer, i estic molt preocupada per ella! :( Ajuda, per favor! No m'escolta encara que li dic que ella no està grassa i tampoc li puc dir que parli amb els seus pares perque ells suden d'ella i li malden! :(
Sara Bujalance

Hola Wanderlust! Gràcies per compartir amb mi la preocupació que tens respecte la teva amiga. Pel que dius està passant-ho malament pel culpa del menjar i sembla que quan ha parlat amb els pares no ha anat gaire bé. Tot i així, és indispensable que els seus pares sàpiguen què li passa. A vegades és difícil parlar amb els pares perquè com humans que són es poden equivocar, o tenen el cap en els seus propis problemes i això fa que els costi veure els problemes dels fills, per exemple. Però que no s'hagin entès parlant de fer dieta no vol dir que no l'estimin o no se'n preocupin. Al contrari, segur que l'estimen moltíssim i estan disposats a fer el que sigui per ajudar-la. Els amics teniu un paper molt important a l'hora d'ajudar a algú que té problemes amb l'alimentació, però no el podeu curar. Els únics que ho poden fer són els seus pares, per això és tan important que els pares de la teva amiga sàpiguen què li passa realment. Que no els parli de fer dieta, sinó de com se sent amb el cos, del malestar, tristesa, insatisfacció, etc... Segur que quan els pares se n'adonin del que li passa l'ajuden en tot el que puguin. Molts petons!!