És ser forta o no?
La meva pregunta és, quan es pot dir que una persona és forta?
Pot ser una persona forta quan ha passat 4 anys de bullyng, que s'ha tallat ella mateixa, s'ha provocat vòmits, es sent sola, beu per socialitzar quan surt, no té gens de bona relació amb els seus pares, el seu pare es podria dir que és un maltractador psicològic, el seu germà li fa la vida impossible, pensa que la seva vida és una merda, porta dels 12 intentant sent més oberta, no tan tímida, tot i totes aquestes coses si segueix lluitant per millorar tot, i ser una mica més feliç, creus que es pot considerar que és una persona forta? o epl fet de tallar-se, provocar-se el vòmit... ja no ho és? o no, que tot i tot això doncs segueix com pot amb la seva merda de vida, i si a sobre li han dit que si fos aquesta persona no sap si ho suportaria.
No ser si m'explico....? senseeepresses.blogspot.com
Elena Crespi

Hola de nou!
Doncs una persona no és completament forta o no forta, senzillament en algunes situacions és més forta i en d'altres menys. Com tots. Mai podem ser 100% forts, és impossible 8per molt que hi hagi persones que ho semblin, tots tenim els nostres moments o situacions on no som tan forts).
Les fortaleses que veig en tu són que has intentat més oberta, no tan tímita, vols seguir lluitant i això és molt important.
Els moments no tan forts són quan hi ha hagut talls, vòmits, quan beus, quan no tens bona relació amb els teus pares i amb el germà...
I et proposo una cosa: com seria la teva vida si no fos una merda? com series tu? què faries? series molt diferent?
Apunta totes les coses que faries diferent si la teva vida no fos una merda. I no parlo del que farien els altres sinó només del que faries tu...
Fes una llista i ordena-ho de lo més fàcil a lo més difícil. I comença a fer allò que et sembli més fàcil. I a mesura que ho diminis, cosa que costarà, pots fer la cosa següent de la llista.
Sigues tu la que pren el control de la teva vida independentment dels altres...
I mica en mica aniràs guanyant fortalesa en els terrenys que no ets tan forta!
Una abraçada!
PD: espero que el teu blog comenci a marcar el canvi d'aquesta nova etapa en la que mica en mica aniràs intentant lluitar d'aquesta manera!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat