Separacio
Els meus pares fa tres anys que estan separats, i la meva mare fa 2 anys que surt amb un home. La veritat es que no accepto gaire que surtin perquè jo no m'hi sento a gust. A part el novio de la meva mare, fa bromes que no fan gens de gràcia i a mi això em posa dels nervis.
La meva cosina em va dir que li fes una carta a la meva mare expicant-li tot perquè no tinc el valor de dir-li a la cara, ja li he fet la carta però no tinc nassos de donar-li perquè em fa por que reaccionim malament o que s'enfonsi amb tot el que li dic.
Que faig? Creieu que li hauria de dir cara a cara? Estic perduda nose que fer!
Merci per ajudar-me!
Elena Crespi

Hola Olita6!
Doncs potser és millor que li diguis cara a cara i començant mica en mica ja que el que et passa és que personalment no t'acaba de convèncer. Pel que em dius no és que hagi passat res, no? Senzillament que laseva manera de fer et posa nerviosa.
La teva mare ja ho deu haver notat però millor si li dius. Si li escrius una carta potser semblarà un tema molt i molt gran, en canvi si fas que surti en una conversa entre les dues... potser no semblarà que et preocupi moltíssim i en podreu parlar tranquil·lament i amb confiança!
ànims!
Hola, com estàs?
Doncs aquí el tema principal és el compromís:
no sé quin tipus de pràctiques estàs fent però crec que és important que valoris si et vas comprometre a fer-les o no. I que valoris les conseqüències que pot tenir no complir amb les pràctiques.
I amb la gent del camp de treball no pots quedar-hi d'una altra manera? fer una trobada?
I per l'11 de setembre, és und ia festiu, hauries d'anar a les pràctiques?
Una cosa molt important: has de mesurar les conseqüències que pot tenir que no facis les pràctiques i pensar si val la pena.
Només tu pots prendre la decisió!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat