Agafar carinyo com si fos "la tieta" és normal?
Hola! La meva consulta potser et sembla una mica rara, però necessito fer-la...
Vaig amb una psicòloga, val? Aviat farà un any, tot i que només un cop al mes, o fins i tot menys, ja que no pago per anar-hi.
No sé si estic millorant o empitjorant, ja que hi ha dies de tot, però el que vull dir, és que em fa por que arribi el dia que s'acabi. Encara no m'ha dit prou ni res, però només en pensar que no la veuré més doncs em provoca "ansietat", si ho puc dir així.
A més em cau molt bé... i un cop per casualitat la vaig trobar en una caminada, i vam anar juntes una estona, i vam estar parlant. Jo no sé si ella ho va fer perquè li agafés més confiança i em deixés anar més amb ella, ja que llavors encara em costava explicar-li el que em passava i tal... però aquella estona amb ella em va agradar molt. No mal penseu tampoc... Només l'admiro molt, i m'agradaria seguint veient de vegades després de, bé un cop hagi acabat amb tot això...
Creus que li podria dir quan arribi el moment: no vull perdre el contacte, perquè no ens veiem de tan en tan?
És molt raro no això? No està bé oi?
També em passa amb una altre dona, de 20 anys més que jo que fem juntes una activitat, junt amb més gent. A vegades agafo tal confiança amb persones que em fan sentir com la seva filla, o la seva tieta o, com si fos la seva germana petita, m'explico?
Tot i que potser jo no els transmeto tan com elles a mi, a més jo no em "suelto" molt i estic segura que jo sento això i els altres res, però bueno.
En canvi amb me mare no sento això, de fet hi ha molt mala relació amb ella, potser és per això no?
No ho ser és molt rara oi la meva consulta? Ho sento... però necessitava preguntar-ho... Què en penses?
Gràcies.
Elena Crespi

Hola! com estàs?
Doncs és normal que sentis que no vols deixar de veure la teva psicòloga ja que en certa manera s'agafa carinyo.
Però la feina que has de fer amb ella és per poder ser autosuficient i per poder fer les coses per tu mateixa i crec que ara tens certa dependència de la relació que teniu.
Pensa una cosa: si la veus com una tieta, intenta veure-la més com una professional que és el que és. Ella és una professional que ha d'intentar donar-te un cop de mà.
Li has parlat amb ella de la por que tens de que s'acabi la teràpia? del carinyo que tens per ella?
És molt bo que en parleu.
T'animo a que ho facis!
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat