FÒBIA. Una mica urgent
Hola!
Crec que necessito ajuda o algo...
Tinc una fòbia inhumana a les malalties. No a la mort. Al fet d'estar malalta, no és que sigui hipocondriaca, sinó al fet que pugui tenir alguna cosa tipo càncer o algo així... i ara amb tot això de l'èbola ja us podeu imaginar, em desperto a les nits i visc amb un neguit constant que crec que no és bo.
Tot això crec que ve que en menys de quatre mesos vaig predre a dues persones força properes per culpa del càncer, però ja fa força més d'un any.
Necessito ajuda per superar aquesta por. Què puc fer?
Abraçada!
Elena Crespi

Hola! Com estàs?
Veig que ens parles d'una fóbia. T'explico: les fòbies són força comunes i no són difícils de superar si t'hi poses.
Et recomano vàries coses:
-Primer que normalitzis que puguis tenir por si hi ha hagut algunes persones que han mort de càncer al teu voltant, encara que faci temps. És una malaltia molt dura i ens espanta a tots.
-Que quan vegis que comences a tenir preocupacions i pensis en la fòbia i en les malalties busquis quelcom que t'ajudi a relaxar-te: música, relaxació, respiració, lectura, etcètera per ajudar-te a relaxar la teva ment d'aquests pensaments
-Si veus que no et funciona res de tot això, demana ajuda a un professional ja que et guiarà més específicamet com ensortir-te'n d'aquests tipus de pensaments
Com ja deus haver vist, mols dels casos que se suposava que eren d'ebola, han estat falses alarmes. De vegades, socialment es creen alarmes per mantenir-nos alerta, però a nivell sanitari està tot molt ben controlat.
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat