Lesbi?
No estic molt segura dels meus sentiments cap al sexe oposat ni cap al meu sexe, per això faig aquesta consulta. No sé com explicar-ho, no em veig amb cap noia, en canvi si que he fantasejat amb nois i fins i tot m'han arribat a agradar com a amors platònics. I sobre tot a les pel·lícules sempre em fixo amb el noi guapo no amb la noia. Però a vegades veig el cos d'una noia i em sento "atreta". Sembla que ha d'estar molt clar el que sento, perquè, que em senti atreta no significa que m'agradi el meu sexe però tot i així em torturo a mi mateixa preguntant-me cada setmana si sóc lesbi o no. A més m'horroritza pensar que m'agraden les noies, per la pressió social i també que pensaria la gent de mi(sobre tot el meu pare que pensa que ser lesbi és dolent igual que molta gent, inclosa jo crec que ho penso :/ ) He buscat i llegit molt sobre aquest tema, sé que ho he d'experimentar, que no ho sabré fins que m'enamori d'algú, que amb el temps el meu cor em dira que sento,etc.
Però m'agradaria que em responguessiu una cosa diferent. Necessito saber si sóc lesbi o no. I tinc bastant por sobre aquest tema, he arribat a plorar per això.
Elena Crespi

Viana, realment tu mateixa et dónes la resposta.
I a més ho fas molt bé!
Realment que t'exciti una noia no vol dir que siguis lesbiana! a la majoria de noies les pot arribar a excitar una noia sense ser lesbianes. El cos reacciona a un estímul. I una noia pot ser un estímul molt suggerent.
Pel que dius, les vegades que t'ha agradat algú, ha estat un noi. Per tant, possiblement siguis heterosexual.
Durant l'adolescència, aquests dubtes s'accentuen... saps per què?
Perquè les hormones estan molt més revolucionades i això fa que moltes més coses ens excitin: nois, noies! qualsevol cosa que puguem vincular amb quelcom sexual, per tant, en el teu cas hi ha un extra... que estàs en l'adolescència i això fa que encara et puguin excitar més coses.
Si t'obsessiones amb això, li donaràs més voltes i veuràs coses allà on no hi són... per tant, et recomanaria que intentessis viure amb normalitat els dubtes que tens, que són ben normals i encara que la gent del teu voltant no ho reconegui, segurament estan vivint coses similars!
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat