Problema dentista.
Hola, sóc una noia de 15 anys, quasi 16; des de fa uns anys, tinc por al dentista, m'han de treure dos queixals, empastar-me un i posar-me bracket. El problema es que els queixals que m'han de treure em fan mal, he intentat molts cops anar-hi, he arribat a entrar a la consulta, però en quant entro, m'entra el pànic i han d'avisar a ma mare i he de sortir, després parlem amb la dentista i em diu que quan ho tingui clar, hi torni, però mai ho tinc clar, el meu problema és l'agulla amb l'anestesia.
A veure si em podeu ajudar, gràcies.
Elena Crespi

Hola Adolescent1898!
T'explico com funcinen les pors: com més evitis anar al dentista més por et farà, més gran es farà aquesta por i més et costarà fer el pas.
Normalment el dentista fa una cosa fantàstica quan hi vas: posar anestèssia! t'explico: per poder-te treure un queixal, normalment, et posen un esprai a la geniva per adormir la zona i, sense que notis res, et posen anestèssia local amb una punxadeta que ni te n'adones perquè ja tens la zona adormida. L'extracció del queixal es fa mentre tu no t'assebentes de res. Estàs desperta, conscient però sense cap mena de dolor.
Demana-li al dentista que t'informi bé de com és el procés, si és així com t'he explicat jo. Si realment et posarà anestèssia i ja veuràs com tot és molt menys del que et pensaves.
Això sí, et recomano que com més aviat reuneixis les forces per ser valenta i anar-hi millor peruqè sinó cada vegada et farà més por.
No deixis que se n'acumuli més.
I un cop ho hagis aconseguit... et sentiràs tan bé per haver vençut això que tant temies que guanyaràs punts i et valoraràs més!
I demana bé que t'expliqui el procés dels brackets per poder fer el mateix!
Sort!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat