NO SÉ DIR QUE NO A RES!
Hola, gràcies per contestar-me:)Tinc dos problemes bastant grossos i que fan que em mengi el coco:
-El primer fa temps que dura, però amb l'arribada de l'estiu, gent nova, etc. s'ha fet més gran. Resulta que jo sempre he sigut la típica noia que cedia a tot, que quan em deien d'anar aquí o allà, anava per molt que no en tingués ganes o que no m'agradés la idea, la noia tímida, reservada, a la qual li costa conèixer gent nova, i la que no es sap "defensar" per dir-ho d'alguna manera. Ara, durant aquest estiu, les meves amigues m'estan insistin molt perquè vagi de festa amb elles, i ara que s'acosten les festes del meu poble, volen que vagi amb elles i amb una colla de nois fatxendes i irrespectuosos que han conescut fa cosa d'un mes i amb les quals passen part de les setmanes. El meu problema es que no hi vull anar, i tot i així, no sé com, sempre acabo diguent que sí a les coses. M'agradaria apendre a ser mes autònoma i a saber dir NO quan toca o quan no vull fer alguna cosa...Per exemple, si ara em vingués una noia de la meva classe amb la qual no em parlo i em demanés els apunts, encara que jo no vulgués li donaria per por que aquesta m'insultés o em digués alguna cosa. Agraïria que em donguessiu consells per superar aquesta por a dir No i perquè la gent em guanyés el respecte que em mereixo i que no em coneixin com la típica flexible i manipulable del grup.
-El segon problema està d'alguna manera relacionat amb el primer. Al meu poble hi han dos colles. La meva colla està formada per nois i noies, i sempre hem estat units, fins que ara trobo que s'han tornat més "tontos" i més emprenyadors, suposo que l'edat aquesta els ha afectat de ple. La segona colla és petita, tant que no és pot dir ni colla. La formen dues noies, una de les quals és del meu poble i l'altra és de Tarragona i ve aquí a passar part de les vacances i algun cap de setmana. Em parlo amb aquestes dues noies i realment m'agradaria anar amb elles perquè m'hi sento a gust, no com amb els altres, que em sento malament i fora de lloc i trobo que fan coses impropies de l'edat que tenim. Que podria fer per deixar d'anar amb la colla d'ara d'una manera respectuosa i sense que ningú s'enfadi amb mi? Es que tinc por que si els dic alguna cosa els de la meva colla actual em responguin malament i em facin la vida impossible, potser part de la meva por es deguda a que tinc por de quedar-me sola i que tothom em critiqui.
Potser pensareu que sóc una desgraciada i que tinc massa problemes, però m'agradaria canviar de personalitat i crec que realment em podrieu ajudar amb aquest tema ja que em vau ajudar moltíssim amb una consulta anterior que vaig fer:D Moltes gràcies!
PD: M'agradaria ser anònima, si pot ser, gràcies.
Elena Crespi

Hola miimii27!
T'explico:
quan dius que si a tot sense tenir en compte el que tu realment vols se'n diu manda d'assertivitat.
Una persona assertiva és aquella que sap expressar la seva opinió e manera respectuosa amb els altres, qeu fa el que realment creu que ha de fer, que no diu que si si vol dir que no ni viceversa.
Et recomano un llibre:
"El derecho a decir no" de Walter Riso. Potser d'ajuda a aprendre coses per poder ser més assertiva.
De fet, cada vegada que fas quelcom en contra de la teva voluntat, et fas més petita i fas que els altres siguin més grans i això ho hem d'evitar...
Per fer canvi de colla et diria que comencis a sortir més amb les altres dues noies i si algú de la colla actual et diu que per què vas més amb elles, digue'ls-hi que també t'ho passes molt bé amb elles i que de fa un temps us relacioneu més. No cal que donis més explicacions si no cal...
Una abraçada i molta sort!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat