Conseqüencies
Doncs mira, tinc 16 anys, faig 1,68 i peso 55 kg. Jo vui estar molt mes prima del que estic, tot i que la gent em digui que estic be i tal. Si sol menges i sopes quines son les consequencies? Es a dir, se que es dolent, normalment acabo marejada, pero es que si menjo no puc parar. Algun consell per ajudarme a no menjar tant, a controlarme?
Gracies per llegir la meva consulta:)
Sara Bujalance

Hola Katniss! Fer només dos àpats al dia (menjar i sopar, per exemple) és la pitjor manera d'intentar aprimar perquè només ho aconseguiràs al principi, al cap de poc et passarà tot el contrari i et trobaràs que el cos engreixa fàcilment tot i menjar poc. Això passa per dos motius: primer: quan el cos rep menys aliment del que necessita, "s'espanta" i interpreta l'escassetat d'aliment com una amenaça per la salut, de manera que activa un procés per sobreviure que consisteix en fer el metabolisme més lent, per emmagatzemar més greixos, que són reserves. Per tant, menjar poc i/o passar gana, en realitat, engreixa. (Per aquest motiu, la gent que no esmorza amb el pas dels anys té més probabilitat de patir sobrepes). I segon: si fas només dos àpats, et trobaràs que després en lloc de gana, tens ansietat i no pots controlar el que menges. El millor que pots fer per assegurar-te un metabolisme eficient, evitar l'ansietat i mantenir un bon pes és menjar de tot, suficient (sense passar gana), equilibrat (com marca la piràmide alimentària), repartit en 5 àpats (3 principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: 1 a mig matí, i 1 a mitja tarda. Els complementaris poden ser, per exemple, una fruita), i fer esport habitualment. Aquestes pautes són les úniques que realment funcionen per tenir un bon pes. Molts petons!!