ESTUDIS
Hola, doncs mira, des de que va començar primer/segon de la Eso que no trec bons resultats academics. No es que sigui una noia tonta per dir-ho d'alguna manera, perque sempre he sigut de notables en amunt, pero aquest curs no sé com estudiar, m'agobio molt nomès en obrir un llibre, no sé com escoltar els professors, i no pujo del 4...em sap molt de greu perquè em jugo el meu futur i vull tenir als pares contents. Sabeu que podria fer?
PD; ja he porbat d'anar a repas a diferents llocs i no funciona, ja que a l'hora del examen caic, i quan hi deixo d'anar tampoc se com estudiar.
Un abraçada!
CATHERINE.
InterPersonal

Hola carla12!
el més important ja ho tens, la motivació per fer-ho! I no és fàcil, al contrari, que mentres estiguis motivada i amb ganes d'intentar-ho tens molts punts per ensortir-te'n. Pel que m'expliques crec que el que et passa té relació amb el fet que segurament no has après correctament uns mètodes d'estudis i anant a classes de repàs tampoc n'aprendràs, ja que allà el que fas és simplement anar portant els deures al dia i amb això no n'hi ha prou. Necessites algú que t'ensenyi a estudiar i que t'ensenyi diferents estratègies per fer-ho i per aconseguir trobar la que et vagi bé. Segurament tu eres una noia que treia bones notes sense esforçar-se gaire i quan ara t'hi has de posar no saps com fer-ho i amb el que feies abans no n'hi ha prou. Jo et recomanaria que optessis per un professor particular a casa teva, algú que estigués per tu, que t'ensenyés a fer resums, esquemes, de les materies i no algú que t'ajudes a fer els deures, perquè això ja ho saps fer tu. És una opció una mica cara, ja ho sé, però un cop hagis après a estudiar ja podràs fer-ho per tu sola. Si no fos possible aquesta opció, una altra seria que demanessis ajuda a algun company de classe que tregui molt bones notes, ell pot explicar-te com ho fa per retenir la informació, els seus trucs t'ajudaran segur.
Va anima't que n'estic segura que ho aconseguiràs!!
Molts ànims!
Una abraçada!
Marina Marull www.interpersonal.cat