grassa:(
Tinc 14 anys i medeixo 163cm i peso 64kg estic grassa i crec que estic començant a tenir una obsessió.
Podries aconsellar-me sobre la manera d'aprimar-me correctament sense que hi pugui haver un "efecte rebote"?
Gracies.
Sara Bujalance

Hola mstyles! El teu pes està bé, no necessites aprimar. De totes maneres la pregunta que fas és molt interessant perquè a vegades hi ha gent que s'obsessiona amb aprimar de tal manera que ho fa malament i al final la única cosa que aconsegueix és engreixar en lloc d'aprimar. Per evitar el tan indesitjable efecte rebot (pujar el pes que has aprimat i sovint amb algun quilo més) el que has de fer és menjar de tot, variat, suficient (sense quedar-te amb gana), equilibrat (tal i com marca la piràmide alimentària, aquí la tens:
), fent 5 àpats diaris (3 principals: esmorzar, dinar i sopar, i 2 complementaris: 1 a mig matí i 1 a mitja tarda. Els complementaris poden ser, per exemple, una peça de fruita), i fent esport, com a mínim, 3 cops a la setmana. Fent tot això t'assegures un bon pes i estable, sense ensurts d'efecte rebot. Molts petons!!