Tinc bon cos però menjo masses porqueries
Hola, tinc 13 anys, i faig gimnàstica, amb lo qual, tinc un bon cos, i no estic grassa, per dir-ho de alguna manera. Però el meu roblema és que menjo masses porqueries, que si un dia galetes, que si l'altre pa amb nocilla, que si l'altre una bossa de patates... en fi que ho cremo tot amb l'esport que faig però soposo que igualment totes aquestes coses que menjo no m'anirán molt bé.
Em podries donar algun tipus de recomanació de què puc menjar sobretot per esmorzar i berenar? O alguna cosa que em motivi per deixar de mejar aquestes coses, gràcies!
Sara Bujalance

Hola Bgs22! Pensa que menjar "porqueries" de tant en tant està bé, el que no és convenient és abusar menjant-ne moltes i cada dia. Així que si només les menges de tant en tant no cal que et preocupis perquè no passa res. Si el que et passa és que en menges moltes, aleshores és necessari que facis una miqueta d'esforç per intentar introduir uns altres aliments a l'esmorzar i al berenar com la fruita, iogurt, fruits secs, cereals o entrepanets de formatge i/o pernil dolç, per exemple. Al principi t'hauràs "d'esforçar" una miqueta en esmorzar i berenar aquestes coses, però al cap d'unes setmanes hauràs adquirit l'hàbit i ho faràs de forma mecànica. La motivació més gran és per salut i per un bon manteniment no només del pes sinó també de la pell, cabell, dents...etc Menjar bé, de tot, variat i equilibrat és la millor manera de tenir bona salut, bon pes i estar guapo! Molts petons!!