La meva germana està deprimida
Hola!
M'agradaria fer-vos unes preguntes...
El cas és que la meva germana gran està passant per una depressió, i la veritat és que jo se bastant de què va el tema...en part he fet moltes coses que ella també, però lo meu sempre ha estat temporal (tonteries d'adolescents), però ella és diferent...
També pateix anorèxia, i està en teràpia des de fa 7 mesos. Segons la doctora, per molt que guanyi pes (que no en guanya gaire que diguem), no ha fet ningun progrés (mentalment parlant, i això em fa por. Es millorarà? Estarà trista i deprimida tota la seva vida? I si algun dia es treu la vida? (de moment només es fa talls, però això no em preocupa perquè jo també ho vaig fer durant molt de temps). Estic molt preocupada per ella, perquè hauria de haver fet algun mínim progrés ja, no?
Si us plau responeu els meus dubtes, ja no se amb qui parlar!!! :(
Elena Crespi

Winterlover, ja hem trobat la teva consulta.
El més important és que sigui la teva germana la que vulgui sortir d'aquesta situació. Ella és qui té el poder de fer que les coses canviïn.
No podem saber quin progrés tindrà ja que no coneixem bé el cas i no està en teràpia amb nosaltres però has de confiar en que voldrà posar-se bé.
És molt important que localitzi bé què fa que estigui així i que comenci a fer coses per resoldre-ho, mica en mica, que reuneixi forces d'on calgui per tirar endavant.
Tu pots estar al seu costat, dir-li que pateixes per ella, recolzar-la i animar-la.
Però només ella serà la que podrà ensortir-se'n de tot plegat. Digues-li, ella és qui té el poder. És molt més poderosa del que li pot semblar.
Has parlat amb ella? ella saps que estàs preocupada per ella? Sap que estàs al seu costat? que la vols ajudar?
Sense acusar-la de res, sense fer-la sentir malament li pots dir que a tu et té al costat pel que necessiti.
Una abraçada i ànims!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat