Una mena de temor
Holaa:)
Pos el problema que volia consultar es que tinc un lleuger problema amb els nois. Sóc heterosexual i fins i tot m'han agradat molts nois, però quan algun en vol tocar (em refereixo a agafarme el braç o donar-me la mà, abraçar-me, fer-me un petó a la galta, xocar les mans, estar-hi molt a prop, sustos...) em dóna una mena de temor que fa que em costi deixar-me anar, ser com sóc, natural. Amb els companys de classe, amics... em passa. Em sento malament perquè moltes vegades em costa actuar naturalment. Em podrieu ajudar?
Elena Crespi

Hola Mrs. Damm Mixon,
doncs el que et passa és molt normal: aquesta mena de temor són els nervis que s'apoderen de tu.
Et proposo una cosa: intenta fer com si no passés res...
M'explico:
No és el mateix que un noi et toqui el braç o que intenti abraçar-te... estaràs més nerviosa si intenta abraçar-te o fer-te un petó que si et toca el braç.
Agafa la situació que menys et resulti xocant, la més petita i comená a fer com si no passés res. Quan et toqui el braç, respira i digue't a tu mateixa que no passa res.
I mica en mica t'aniràs acostumant i et sentiràs més còmode.
Com més evitis aquestes petites situacions més nerviosa et posaràs i més temor tindràs, per tant, t'aconsello que comencis a practicar des d'avui mateix!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat