No se que em pasa..
L'estiu passat vaig començar a veure'm grassa i vaig moderar el meu menjar. Ja no sortia, m'obssesionava amb el meu pes, em passava el dia pesant-me... No em vaig adonar fins que vaig veure que tenia un problema i vaig deixar de obssesionarme. Però s'em han tret les ganes de viure,ploro molt sobint, no vui sortir de casa, ni menjar i ademés segueixo veientme grasa. Crec que necessito ajuda, vui demanarla però tampoc vui tornar a ser la de avans que no parava de menjar i engreixar. Vui ser feliç però no puc. No sento ni l'amor ni l'adrenalina ni res. El meu ex (al cual no estimava, no vaig poder) em va deixar perquè tenia "pensaments suicides" segons ell. Lo millor de tot es que no em va fer mal que em deixés, perquè no puc sentirme més malament amb mi mateixa. Vui sortir d'això i ser la noia feliç que era avans, però no vui demanar ajudar a me mare perquè ja em va portar a psicòlegs quan era petita i ja va pasar-ho malament. No sé si m'he explicat bé... Potser es de la anèmia, no ho sé. Siusplau, ajuda'm.
Elena Crespi

Alba, t'has explicat molt bé!
La felicitat és quelcom que has d'anar construint dia a dia amb les petites coses. I a mesura que anem fent grans és una felicitat diferent de quan som petits.
Abans potser eres completament feliç i ara veus que no. Has de buscar els petits bocins que et fan somriure per a tenir energia per a tirar endavant.
Quines coses et fan somriure? col·lecciona-les i potencia-les!
Et proposo diferents coses:
-Anar al metge per veure si tens anèmis
-Anar a una nutricionista per fer una dieta equilibrada que et permeti tenir l'energia suficient per ser feliç però sense engreixar-te. La bona alimentació és vital per estar alegre!
-Que busquis aquelles coses que et fan somriure i intentis fer-les.
Si veus que realment no aconsegueixes estar una mica més bé (primer has de deixar que passi una mica més de temps fent això), demana ajuda a casa. Millor demanar ajuda que guardar-t'ho per tu!
Una abraçada i gràcies per la confiança!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat