PORFAAA!! AJUDAA
HOOLLAA
vaig deixar una consulta i estic tope comfosa
fa dos anys que vaig coneixer l islam i fa 1 mes em vaig convertir, nomes tinc 14 anys i no ho sap ningu
excepte un amic que vaig coneixer per l'internet....
com els hi explico??
no se que fer!!¿?¿?
Elena Crespi

Hola Gabriela, com estàs?
Pel que em dius t'has convertit i això no ho saben a casa teva, sembla.
No conec bé què has de fer per convertir-te a l'Islam però segurament necessitaràs que els teus pares en tinguin coneixement. Per tant, sense cap mena de dubte el primer que et diré és que ho expliquis a la teva família perquè és molt important que això no ho guardis en secret.
No sé què en pensen a casa teva de la religió però és un tema important que és necessari que coneguin ja que forma part de tu aquesta inquietud...
Una abraçada ben forta!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat
Anissa Ouali
Hola Gabriela,
Soc l’Anissa Ouali, psicòloga i experta en interculturalitat. Estic al consultori de sexualitat, però he vist la teva consulta i com et diu la Elena Crespi, creiem que és important que puguis explicar a casa els teus neguits sobre la religió.
També et voldria comentar un parell de cosetes:
Quan parlem de l’Islam o altres religions és important donar-nos temps per conèixer com son, que ens agrada, o quina és la nostra motivació individual per decidir-nos.
MAI MAI ens lliguem a una religió o cultura per algú altre, per exemple, pel fet de sortir amb un noi d’aquesta religió ens fa convertir-nos, ja que passa si la relació s’acaba? Sempre podem tirar enrere però això ens fa sentir més confosos. Per això diem que aquesta decisió s’ha de fer per un mateix.
Nosaltres et recomanaríem que vagis coneixen la religió i la cultura sense presa, que els hi expliquis a casa, pot començar per comentar-los com ha començat el teu interès per l’Islam, que has conegut fins al moment, etc... Encara que ja hagis decidit convertir-te, donat temps per veure com et sents, que t’agrada i que no!
Espero t’haguem pogut ajudar i no dubtis en consultar amb nosaltres si sorgeixen més dubtes!
Una forta abraçada!!!
Anissa Ouali @AniOuali