anonim pliis
be... en k passa es k estic ben ratllada amb tothom perk la meu mare esta de baixa a casa, no es trava be, no pot fer res, la meva avia tmb sta amb mi a casa i tot el rato esta dale k te pego dient me k noseke la teu mare no esta be, tardara molt en recuperarse i li dic k para ia duna vegada k ia en tinc prou pro ella continua, les meves dues germanes, estan de vacances a australia i per tant jo sic a casa marginada, en temes damigues en tinc moltes pro en problema esk em sento marginada amb elles exepte a linstitut pk cuan kedem totes tenen mobil i jo em kedo alla ok.. i k fai jo aki sense fer res??? el meu cosi es un mimat de merda li han comprat 2 mobils en 6 mesos tot i k ha suspes, es porta fatal i no ajuda en res, l'unic k es diguessim normal es el meu pare... pero... ell viu a alemanya i nomes parlo amb ell amb skype.. i es lunic k hi puc parlar amb normalitat sense rallarme, tpoc he tingut valor de parlar de la separacio i de la meu mare malalta amb ningu i tinc la necessitat de tenir algu k mescolti mentres parlo, magradaria explicalsi a les amigues pero no se com,pode hauria d'anar al psicòleg???? nestic farta!!!
Elena Crespi

Hola!
Potser el que primer hauries de fer és tenir confiança amb alguna de les teves amigues per explicar-li el que sentis que has d'explicar.
Amb la teva àvia, si veus que realment és molt pesada amb tots els comentaris que et fa, caldria que li diguessis que ja en tens prou (com ja estàs fent) i si et treu la conversa i no ho pots evitar, dir-li educadament el que penses i no entrar en la conversa amb ella.
A ta mare dóna-li tot el suport que puguis.
Explica'ls-hi a les teves germanes com estàs en algun moment en que puguis parlar amb elles.
I si veus que fent tot això no te n'ensurts, digues-li a la teva mare que potser et planteges anar al psicòleg...
Veig que ets de la Garrotxa i ara ja saps que Vic et queda més a prop, que és on estem nosaltres, si necessites un cop de mà entra a la nostra web i fes-nos un truc!
www.interpersonal.cat
Una abraçada i molts ànims!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat