Marihuana
Hola em dic Clara i el cap de setmana passat vaig sortir de festa amb uns amics que fumen marihuana. Jo algun cop he donat alguna calada però res de l'altre món, no m’he fumat un porro sencer mai.
Total, ja anàvem una mica beguts i una amiga meva em va dir si volia fer-me un porro amb ella i li vaig dir que sí. Ella ja està habituada a fumar sovint i per això posa una gran quantitat de marihuana perquè li faci més efecte. Vam començar a donar-li calades fins que ella em va dir que ja no li venia de gust més i llavors jo vaig decidir fumar-me’l tot sola.
Un cop me’l vaig acabar ens vam aixecar per anar cap al lloc on feien els concerts i quan estàvem a punt d’arribar vaig notar una fiblada molt forta al cor i de sobte se’m va accelerar moltíssim. Espantadíssima vaig anar corrents als amics i els hi vaig dir que si us plau que marxéssim que no em trobava bé. Em van agafar i em van portar a un parc allunyats de la gent perquè em calmés. Em costava molt respirar, quasi no podia obrir els ulls, el món em donava voltes, no tenia saliva, no em notava les parts del cos i m’imaginava coses molt estranyes. Vaig intentar vomitar perquè segons ells m’havia donat un “blancazo” però jo crec que no tenia res a veure.
L’amiga amb la que m’anava a dormir, al veure que no millorava i que el cor cada cop se m’accelerava més em va portar a casa corrents, vaig veure molta aigua, vaig menjar i em vaig estirar al llit. Al estirar-me sentia com el cor es relaxava i finalment, al cap d’unes hores vaig aconseguir dormir amb por de que per la nit no se’m parés el cor.
Què és el que em va passar? Un “blancazo”? Són així els efectes de la marihuana i al no estar-hi acostumada em vaig espantar? Una sobredosis o què? Ajuda, estic espantada!
Elena Crespi

Clara,
sí que sembla que has tingut un blancazo i possiblement acompanyat d'una mica d'angoixa al no saber què t'estava passant.
Això et pot haver passat per no estar acostumada o bé perquè sigui la teva reacció a la marihuana. No a tothom se li posa de la mateixa manera.
Evidentment et recomanarem que no tornis a fumar marihuana pels efectes nocius per la teva salut i perquè com vas comprovar... t'afecta de tal manera que no ets tu mateixa, no et pots aguantar i sota els efectes de la marihuana poden passar moltíssimes d'altres coses.
A més barrejat amb alcohol encara és més perillós.
Ves amb molt de compte ja que tant marihuana com alcohol són drogues (una ilegal i l'altra legal) que tenen efectes per la teva salut física i emocional.
Pensa-t'ho dues vegades abans de tornar-hi ja que has de valorar si realment val la pena perdre't una nit de concerts per un porro!
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat