Amiga lesbiana
Hola adolescents
El "problema" és que hi ha una nena de la meva classe amb la que som amigues i tal, i em sembla que és lesbiana. Que ho sigui no és un problema ja que no en tinc res en contra, el que passa es que, com que al començar la ESO em vaig canviar d'escola i va ser a la primera que vaig conèixer ens fem bastant. Però aquest curs he notat que fa coses una mica "estranyes" i només les fa amb mi. una d'elles és per exemple que a mitja classe em toca les cames i de vegades el cul, i ho ha fet durant tot el curs ja que hem estat seient de costat tot el curs. Una altre és que a la classe de ciències naturals teniem un professor una mica pervertit i ens passa documentals i vídeos de la reproducció que es veu alguna cosa "íntima" i quan passa això ella em mira d'una manera estranya i em feia sentir incòmoda, com si ho volgués fer amb mi. A més hi ha nenes de la classe que més d'un cop m'han dit que quan fem treballs en grup i estic escrivint a l'ordinador (com que sempre ens posem al terra i amb l'esquena a la paret perquè ens agrada)em mira els pits. i això m'ho han dit diferents nenes de la classe i fins i tot m'ho ha dit algun noi ( i mira que ells sí que em miren els pits).
I tampoc no vull anar i dir-li: Escolta tu, no ets pas lesbiana?
Que puc fer?
Elena Crespi

Hola plastidecor!
Doncs pel que em dius, no necessàriament ha de ser lesbiana la teva amiga. Les noies, molt sovint ens mirem, ens toquem i si davant d'alguna imatge una mica pujada de to et mira raro... potser és perquè se sent incòmode...
De totes maneres, si veus que et toca el cul i les cuixes i això no t'agrada, això sí que li pots dir... de manera educada, però li pots dir. Li podries comentar que no et sents còmoe quan slgú et toca les cuixes i el cul i que prefereixes que no ho faci. És important que li diguis perquè potser ella ho fa com a símbol d'amistat i no sap que a tu et fa sentir malament.
No sé si mai heu parlat de nois o de noies... però si sou amigues en podríeu parlar i així sabries si ella és lesbiana o no.
Sobretot, però, digues la teva i no deixis que ningú et faci quelcom que no vols.
I sobre els vídeos pujats de to del professor? saps si forma part del curriculum escolar o només us els posa ell? ho heu comentat a casa això?
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres
www.interpersonal.cat