No tinc el pes ideal
Hola! Tinc 12-13 anys i no sóc alta alta com les meves amigues, encara que molta gent em diu que sóc alta però sóc baixa comparada amb elles i moltes amigues més. Faig 1'60 més o menys i peso 52 més o menys. Tinc les cames fortes perquè faig exercici i no les tinc excessivament grasses, però es que a vegades em sento així i he tingut problemes amb el menjar però no importants i ja vaig aprendre que aquella no era la sol·lució. Ma mare m'ha donat alguna vegada el sermó del menjar i tot això i encara que cremi molt, doncs segueixo igual i ademès crec que em van dir que no creixeria molt més, només cinc centímetres o així. Què faig? sempre dic que no em puc amargar perquè sóc petita però a vegades em deprimeixo per això... Gràcies!
Sara Bujalance

Hola Prin08!La teva alçada està molt bé per la teva edat, et pots considerar alta. Que les teves amigues siguin més altes que tu no vol dir que tu siguis baixeta. I el teu pes està fantàstic també, així que no t'has d'amoïnar perquè estàs bé, i no necessites aprimar res!! Si aprimes pots posar molt en risc la teva salut! El que has de fer per sentir-te bé és menjar bé, fer esport, NO comparar-te amb ningú (cada persona és única, especial i irrepetible), valorar-te positivament (el teu pes i la teva alçada estan bé), acceptar-te tal i com ets, donar-te permís per equivocar-te (com tothom) i rodejar-te de gent que et faci sentir bé. Parlar amb la teva mare sobre com et sents també t'anirà bé, segur que t'entén i fa tot el possible per a que et sentis bé. Molts petons!!