Autoestima
Hola, em dic Carla i tinc 13 anys. Porto una semanes que em sento deprimida i em tallo pero no molt profund i procuro que no es vegi, tot i així sento que estic fent les coses malament, quant estic bé al institut estic malament a casa i quant estic bé a casa estic malament al institut, i sento que el mon s'hem cau a sobre, li he explicat a dues amigues meves i a la meva cosina que es psicologa però hi han coses que em fan una mica de cosa dirli per por que li digui als meus pares, aixi que prefereixo dirli amb una persona que no sigui familiar. L'any pasat em rescaba la pell fins a deixarme multiples sicatrius que encara tinc, y també hem tallaba amb la intencio de sentirme millor. Vaig averiguar que el noi que m'agradava es volia suicidar i vaig estar parlant amb ell i intentant animarlo, sempre acaba dientme que soc la menys indicada pero dirli que el suicidi no es cap solucio pero yo sempre li deia que jo tenia les meves raons per fer-ho i que jo l'intenaba ajudar, cosa que a mi ningu ho intentava perque no volien que m'ho prengues malament, aixó ni la meva mare ho sabia. Els consells que li donava a ell li van servir però jo no els se seguir. Potser si que necesito anar a terapia, però no hi vaig perque els pares no ho saben i no els vull preucupar amb ''tonteries'' meves. Des de que era petita que hi habia gent que em feia com bullying perque era xinesa i aixó. Llavors al anar a la ESO doncs em vaig començar a deprimir a sentirme malament amb mi mateixa, vaig fer el test d'autoestima i la tenia pels terres. Aquest any estic igual o pitjor, segons els pares diuen que estic a la pubertat i que es normal estar aixins, pero yo penso que no...
InterPersonal

Hola! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. El que expliques no té res a veure amb tonteries! En aquesta situació no pots seguir protegint als teus pares per no preocupar-los. Com molt bé dius, necessites ajuda i a algu que et pugui donar bons consells per superar aquesta situació i tractar-te millor a tu mateixa. Has de donar-te la oportunitat de pair la situació de l'escola amb el bullying que expliques que vas patir. Comparteix el que sents, això et farà sentir millor. És important que et posis a solucionar aquesta situació com més abans millor. Ara mateix et costa valorar les qualitats positives que tens: parla amb la gent del teu voltant i que t'ho recordin. Fes accions i petits canvis en tu que et facin sentir millor, d'això es basa l'autoestima, de construir la nostra vida amb coses que ens agradin: activitats noves, gaudir dels nostres hobbies, de les nostres amistats, del que ens surt bé, etc. Et díria també que als pares a vegades els hi és difícil acceptar que passem per un mal moment, perquè ens volen veure feliços, però parla amb ells perquè t'ajudin. La opció de teràpia és una molt bona solució en el teu cas. Pots parlar amb la teva cosina psicòloga i que et dongui un cop de mà per plantejar-ho als pares! Però és important que comencis a posar-hi solució, no importa quan de profunds són els talls, el que importa és que deixis de tractar-te així a tu mateixa i vagis veient totes les qualitats, virtuts i fortaleses que tens! Ànims i endavant! Eli Aulet www.interpersonal.cat/fcbk:ELisabet Aulet Psicòloga