Un problema seriós, siusplau.
Hola, mira, jo fa un any i pico que he estat sortin amb una noia que té bastants problemes com per exemple és massa bromista i no m'agraden les seves bromes perquè em fan mal, no m'ha tractat gaire bé, tenia les seves coses bones però molts defectes que al llarg del temps he anat descobrin, els meus amics m'han dit que jo em mereixo algú millor i que aquesta noia no està bé mentalment, jo al final em vaig cansar perque els meus sentiments anavan baixant cada vegada més i al final li vaig dir i la vaig deixar, ella va quedar fatal i em va insultar moltíssim, tothom em va dir que havia fet bé perque ella habia fet molt de mal i era molt dolenta també perque quan li explicava algo sempre deia coses negatives i tenia gelos de que jo anes amb d'altres noies pero jo soc incapaç de serli infidel. I al cap d'uns dies em sentia fatal i plorava molt, no podia deixar de pensar i no podia estar tranquil fins que li vaig donar una segona oportunitat, li vagi dir que canvies i despres tornariem i ara som com amics pero ens diem el que sentim i m'ha promes que canviaria pero nose no m'ho crec gaire perque a vegades em diu coses que flipo... i no se que he de fer perque jo tampoc sento lo mateix i realment no se si els meus sentiments són d'amor o si realment això és obsesió perque ara em fixo amb d'altres noies però no puc deixar de parlar amb ella... i no sé què em passa... fa uns dies vaig conèixer a una noia per aqui en aquest xat i em cau super be, i em fa molta ilusio poderla veure i penso amb ella molt... pero em sento esclavitzat, no sé què he de fer. Siusplau, intenta posarte a la meva pell, tot és molt complicat i si em doncs consells sencills no sé si realment m'aniràn bé... ajuda'm siusplau.
Elena Crespi

Hola Persona. Com estàs?
Doncs el que et passa és molt normal: que tinguis dubtes sobre què has de fer o no.
Però ningú millor que tu mateix per saber què has de fer: escolta't. Tu mateix ja et dius que no sents el mateix, que no saps si és amor o obsessió el que sents. No t'agrada que et faltin al respecte, ni que et tractin malament...
Si veus que les coses no canviaran per part d'ella perquè encara fa alguna cosa que no t'agrada i veus que no sents el mateix... has de vigilar a on et fiques si li dónes una segona oportunitat.
Tu i només tu pots prendre la decisió de seguir endavant amb ella o deixar-ho del tot.
Què creus que més et convé?
Independentment del que sentis, has de valorar si et convé o no aquesta noia i llavors si veus que no et convé, fer petites coses per allunyar-te'n: no trucar-la, no enviar-li missatges... És molt difícil però si realment veus que no et convé, val la pena.
Si creus que et convé i li vols donar una segona oportunitat de veritat, has d'estar alerta per veure si fa les mateixes coses d'abans o si realment ha canviat...
T'envio molta energia!
Bon estiu!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
@Tarongesenceres - FBK: elenacrespipsico
www.interpersonal.cat