No sé què fer
Divendres passat vaig sortir de festa i vaig beure alcohol, una cosa normal a la meva edat. Vaig acabar vomitant i sense poder mantenir-me en peu, així que les meves amigues van haver d'acabar trucant als meus pares. A cap pare li agrada veure en aquestes condicions als seus fills. Tota la vida he sigut una persona responsable i ara això es veu tapat per un sol error. No sé què fer, veig la decepció als seus ulls quan em miren i la desconfiança quan em parlen. No puc aguantar haver-los decepcionat d'aquesta manera, em sento sola perquè els meus pares em miren com a una estranya.Se'ls hi passarà o ja no tornaran a confiar en mi? Què puc fer?
Elena Crespi

Hola Aierasem!
Doncs, primer de tot, dir-te que un error el pot tenir qualsevol persona. Com molt bé tu dius, si sempre has estat responsable, per un error no se't pot jutjar.
Has provat de parlar-ne amb els teus pares i explica'ls-hi el que ens has dit a nosaltres? És a dir: comenta'ls-hi que sempre has estat responsable, que sempre t'has portat bé i que un dia has comès un error del que has après (espero) i que això no vol dir que siguis una irresponsable, senzillament ets una prsona.
La confiança es perd ràpidament quan passa una cosa com la que t'ha passat a tu... ara has de demostrar als pares i deixa'ls-hi temps perquè veginque poden confiar en tu.
Però no deixis que el que ha passat sigui un tema tabú, parla'n: explica'ls-hi que estàs preocupada en que no tornin a confiar en tu, que vols que recuperin la confiança i que els hi demostraràs.
I si beus alcohol, sobretot, intenta fer-ho amb moderació perquè no et torni a passar el mateix.
Deixa'ls-hi temps i parla amb ells, és molt important.
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
@Tarongesenceres - FBK: elenacrespipsico
www.interpersonal.cat