Amigues
Tinc un problema amb les meves amistats. Ara acabo de aprovar primer de ESO. El cas es que a primaria jo tenia com un grup de amigues, erem sis. Jo i una altra nena estavem com més apartades i ens ignoraven un pel més ja que erem bastant insegures, el cas es que a sise de primaria va arribar una nena nova de la que la majoria es burlaven excepte jo (la altra nena tampoc gaire pero com que era moolt insegura seguia a la "més popular" del grup i acababa tambe burlant-se) el cas es que jo tampoc era molt amiga de la nena nova pero ens queiem be. Al comencomençar primer, ens van separar a mi a la nena "nova" a la que era més insegura i a dos "normaletes" per dir algo, de les dos "més populars" que les van ficar en una altra classe. Jo i la nena "nova" ens vam convertir amb millors amigues. Les dos nenes normaletes es van distanciar ja que una s'havia fet megapopular i passava bastant de nosaltres per tant la altra tambe es va convertir en millor amiga nostra. La que era més insegura va tirar més cap a la altra classe i es va fer més amb les que en un principi eren més populars. Jo estic molt be pero el cas es que una de les nenes que era més popular passa de mi quan esta amb altra gent pero en canvi quan esta sola amb mi es supersimpatica. La que era més insegura sempre havia sigut molt amiga meva ja que haviem passat tota la primaria molt unides, pero com que havia anat més amb les populars ara diuen que parla malament de mi a les meves esquenes. Les nenes que en un principi eren més populars i havien separat en una altra classe em prenen per una "inferior a elles" i es fiquen amb mi pero o a les meves esquenes o de manera bastant "fent broma" tot i que jo se que no es aixi. Em menysprecien, per sentirse superiors i quedar be davant de la gent. Que he de fer? Espero que entenguis el meu problema i puguis ajudarme! <3
Elena Crespi

Emmite, hola de nou!
Doncs pensa una cosa: TENS DRET A ESCOLLIR LES TEVES AMISTATS i si veus que hi ha algunes amigues que passen de tu, que diuen coses a la teva esquena o que no et fan cas... llavors has de valorar si realment val la pena dir que són amigues.
No sé si has provat de parlar amb alguna d'elles primer, abans de prendre una decisió. Potser val la pena intentar-ho. Però les amigues han d'estar al teu costat en els moments bons i dolents i han de valorar-te, estimar-te i estar amb tu. Si veus que no ho fan és quan has de valorar realment qui és i qui no és amiga teva.
És decisió teva, no seva.
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
@Tarongesenceres - FBK: elenacrespipsico
www.interpersonal.cat