Jo mateixa
Holaa!!
Acabo de fer el test d'adolescents.cat sobre com ets de fals i m'ha sortit que sí que ho era. El cas és que jo sóc bastant tímida i mai he volgut quedar malament amb ningú per por al que em diguessin. A l'hora de dir una opinió per exemple he dit molts cops la que pensava la majoria per no ser la diferent i callar-me la meva. No sé com perdre aquesta por a ser rebutjat o a que et deixin en ridícul perquè no sé perquè sempre m'ha importat molt el que pensin els altres de mi. M'agradaria ser jo mateixa però no sé com fer-ho. Vull estar segura de mi mateixa i a dir el que penso sense preocupar-me per la resta.
A vegades penso amb la frase de qui vol quedar bé amb tothom, acaba quedant malament amb ell mateix. I és el que m'ha passat.
La veritat és que la meitat de les coses que faig amb els amics com per exemple ajudar la seva mare a parar taula o a recollir no les faig a casa meva però les feia només perquè no pensessin que sóc una mala educada. No sé que fer perquè no sé tampoc com sóc realment: si sóc bona o si només és una "faceta".
M'agradaria que m'ajudessiu el més aviat possible si us plau per no donar més aquesta imatge de mi que estic segura que no és la meva.
Elena Crespi

Hoolaa, com estàs?
Primer hem de diferenciar dues coses:
Les obligacions que puguis tenir i que, encara que no vulguis, és important que les facis: com ajudar a casa. És un tema important per recolzar els de casa teva i per anar aprenent les responsabilitats que has d'anar adquirint a la vida.
El que tu realment ets: si, com dèiem en la consulta anterior, vols guanyar més seguretat en tu mateixa i vols que els altres ho vegin has d'anar sobre terreny SEGUR. Les teves opinions. Si utilitzes i respons amb les opinions dels altres no et mouràs en terreny segur. Per tant, per estar més segura, per ser tu mateixa i perquè la gent et conegui tal i com ets: has de dir el que TU opines. No el que opinen els altres.
El més important, potser, és aprendre a dir les coses ben dites i amb bona educació. Opinar diferent no és dolent però la manera com expliques que opines diferent sí.
T'animo a que siguis tu mateixa!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
@Tarongesenceres - FBK: elenacrespipsico
www.interpersonal.cat