Amistats
Holaa!!
Mira tinc un petit problema amb els nois i és que sense volguer els miro a tots com si anéssin a ser els meus nòvios no sé perquè i llavors clar, no els tracto com un amic i sóc més timida i tot això. Suposo que em passa perquè mai he tingut cap nóvio i com que alguna de les meves amigues sí i molta gent de la meva edat també doncs per això em passa. Però jo molts cops m'he dit que esperi, que aquestes coses arriben quan menys t'ho esperes i que no cal capficar-se però no puc. M'agradaria tractar-los a tots com un amic més, amb qui pots quedar i fer coses junts i passar't-ho bé però no m'entra al cap i sempre ho he intentat i sempre acabo sent tímida amb tots (jo sóc bastant tímida amb la gent que no conec, suposo que per por a quedar malament).
Hi ha alguna cosa perquè això no passi més? Em farieu un gran favor!! Haig de conèixer gent nova i m'agradaria començar bé. I també si em podries recomanar alguna cosa per agafar més seguretat amb mi mateixa per no ser tímida millor.
Gràcieees!! :)
Elena Crespi

Possiblement, com dius, és més qüestió de timidesa que no pas altre cosa.
Durant l'adolescència, és molt normal veure els nois com a quelcom més i que costi veure'ls com amics i que puguis sentir que t'agraden i inclús que t'exciten. Però això no vol dir que els volguessis a tots com a parella. En algun moment apareixerà algú que et farà sentir quelcom diferent dels altres.
Per anar agafant seguretat et proposo que intentis complir petits reptes. Mira quins reptes tens per a conèixer més gent i per a sentir-te més segura i llavors divideix-ho en parts... d'allò més senzill a allò més complicat.
No escullis allò més complicat per començar sinó allò més fàcil... i si no te n'ensurts a la primera i no et sents segura, no pateixis, la seguretat no es guanya d'un dia per l'altre... s'en va adquirint mica en mica!
Elena Crespi i Asensio - Psicòloga
@Tarongesenceres - FBK: elenacrespipsico
www.interpersonal.cat