Estic sola
Hola! Desde fa uns mesos estic sola, sense amics. L'any passat, em vaig canviar d'escola i allà vaig conèixer a la que era la meva millor amiga. Ens portàvem genial i parlàvem molt sovint. Però, va arribar un dia en el què ella no va tornar a la escola per problemes personals i ens vam començar a distanciar. Fins que va arribar un dia en el que em va dir que no li agradava com sóc i vam deixar de ser amigues, així de repent. Després vaig conèixer a dues noies molt simpátiques, pero només parlava amb elles en classes. Ara no tinc amics (només em parlo amb dos amics de l'infància, però mai quedem). Em passo els dies tancada a la meva habitació amb l'ordinador i quan vull anar algun lloc he d'anar amb els meus pares. Per una part vull fer amics però per l'altre no. Sempre he sigut molt tímida. No sè que fer, no vull estar sempre sola. Ajuda.
InterPersonal

Hola! Sóc l'Eli AUlet. psicòloga d'Interpersonal. Primer de tot t'haig de dir que a vegades tots passem moments en els que creiem que estem sols. Però no és així, sempre hi ha algu i cal aprofitar-los.
Entenc que el que voldries és més gent a la teva vida. Si de moment aquestes amigues que tenies no hi són per ara, accepta la situació, i deixa que els coses passin , potser et sorprenen. I per altra banda, pensa en noves maneres de fer amics ( apunta't a noves activitats, busca gent nova de l'escola o institut, proposa plans a alguna persona, uitilitza també els xarxes socials per comunicar-te , etc).
Veuràs que s'hi acceptes la situació que tens ara i t'arramangues les mànigues per començar a canviar i al'hora esperar i deixar que passin coses, la vida et donaràs un cop de mà.
I aquesta serà la manera en qeu abandonaràs la tímidesa. A vegades tots sentim tímidesa en alguna situació, es tracta de confiar en la nostra valentia per a fer passos i anar veient que ja estem treballant per millorar.
una abraçada
Eli AUlet www.interpersonal.cat