La timidesa m'està matant
Soc una persona molt alegre, carinyosa i animada sempre, pero amb la gent que no tinc gaire confiança soc molt timida. Soc monitora de un cau i amb els meus nens i monitors amics estic super be, pero quan he d'estar amb els altres monitors i nens de altres edats em torno molt timida, i m'encantaria portarme be amb ells perque em cauen genial, pero la timidesa em pot. Ells tampoc s'acosten a mi, i crec que no els caic gaire be, pero es perque no em coneixen! No se que fer, vull que les coses canviin pero no puc deixar de ser timida i reservada :(
InterPersonal

Hola teenagerpower! Sóc l'Eli Aulet Psicòloga d'Interpersonal. En la teva consulta veig motivació en millorar la tímidesa! Et felicito, la motivació és el primer que necessitem!!
Per superar la tímidesa t'anirà bé poder-te centrar en tu mateixa. I com ho fas això? doncs primer de tot preguntan-te què seria el pitjor que podria passar si féssis el ridicul o diguéssis alguna cosa de que la gent no hi estigués d'acord, per exemple. Llavors pregunta't què podries fer per a afrontar-ho? Per exemple, donar els meus arguments, riure de la situació, dir que és la teva opinió però que respectes les diferents opinions, etc
Moltes de les nostres pors són anticipatòries i si pensem amb aquestes preguntes veurem que moltes vegades tenim moltes idees i estratègies per fer si ens passés allò que ens fa por.
Pensa que tots ens equivoquem i que dels errors aprenem moltes coses per crèixer i per veure que no cal fer les coses sempre bé i esperant l'aprovació dels altres. Ni ha prou en mostrar-se un tal com és. Els altres ens accepten molt més del que fem nosaltres amb nosaltres mateixos. Nosaltres sempre ens posem metes molt rígides a nosaltres mateixos.
Així que vés fent passets dia a dia. Busca fins i tot el no voler qeudar bé expressament. Així t'afrontes directament amb la teva por i veuràs com tens més estratègies de ls que t'imagines per les teves pors.
A la que vagis fent aquests passets. T'aniràs motivant més i trobaràs bpons resultats.
Fes-ho epr tu! I dEIXA QUE AL VIDA ET SORPRENGUI!
Eli Aulet www.interpersonal.cat