inici d'un trastorn alimentari?????????????
És possible que una persona tingui inicis d'un trastorn alimentari durant anys i que no vagi a més?
Que es senti malament, que es vulgui aprimar, que l'obsessioni el menjar, que tingui a por a engreixar-se, contar les calories, fer exercici, pensar en provocar-se el vòmit, haver-ho fet fins i tot algun cop, irritabilitat, però mai acabant tenint el trastorn?
L'altre dia vaig veure per casualitat un programa que es diu "21 dias" i la noia passava 21 dies sense menjar com si fos anorèxica i vaig veure les malaltes i això i estaven molt més malament, que la meva amiga que estic pensant quan he descrit tot això..., és a dir, que sospito que la meva amiga potser està a "l'inici", però no va a més o és que no és l'inici? em podries dir si hi ha risc que la meva amiga ho pateixi? o ho fa per cridar l'atenció? o perquè?
També li he vist com rascades al seu braç, però mai m'ha dit res, i crec que tampoc són els típics talls que es fan tan besties els malalts del cap...
Ho fa per cridar l'atenció tot això? Estic una mica preocupada per ella.
Gràcies!
Sara Bujalance

Hola! Per tot el que dius sembla molt probable que la teva amiga estigui patint ja un trastorn de la conducta alimentària. I si no el pateix encara, amb tot el que li està passant està molt en risc de patir-lo, així que la teva amiga necessita ajuda professional, i la necessita ja. Sé que a vegades un pot pensar que l'altre fa això com a "crida d'atenció", però el que està patint en realitat és un possible trastorn mental. El millor que pots fer és parlar amb ella i animar-la per a que expliqui als seus pares tot el que li està passant. I si ella no els hi diu, aleshores serà convenient que ho facis tu directament parlant amb els seus pares. És molt possible que la teva amiga s'enfadi, al principi, si ho fas, però més endavant ho segur que ho entendria i també t'ho agrairia. Molts petons!!