Colònies URGENT!!!
Hola, el meu problema es que d'aquí molt poc me'n vaig de colònies, i com que la meva primera experiència a fora de casa va ser bastant... desastrosa; ara estic molt nerviosa. A part soc molt desconfiada i anar a un lloc desconegut amb persones desconegudes i passar-hi un temps no em fa gaire gràcia.
He parlat amb els meus pares sobre això, però tot el que em diuen es que estigui tranquil·la i que no te perquè passar el mateix que a la anterior, però no puc aconseguir calmar-me. A part, no ens deixen portar ni telèfons ni res electrònic, o sigui que em sentiré una mica aïllada i perduda...
Os agrairia molt que em responguéssiu i em donéssiu alguns consells o alguna cosa per calmar-me i i no sentir-me tan perduda.
Mercii.
Elena Crespi

Sandy! com estàs?
NO sé si ja hauràs marxat o encara ho has de fer però igualment t'explico:
els teus pares tenen raó: no té perquè passar el mateix. Però tu també tens raó: perquè no et torni a passar el mateix has d'estar tranquil·la.
Et demanaré que intentis trobar resposta a aquestes preguntes per treballar una mica el tema:
-Què és el que et fa por que et passi? Què creus que hauries de fer si et passés això?
-Què va passar l'altra vegada? com creus que hauries d'haver reaccionat?
-Què impedeix que actuis com creus que ho hauries de fer?
-Què és el pitjor que podria passar? Com t'ho podries agafar des del costat positiu?
-Què vas aprendre del que et va passar l'última vegada?
Potser si trobes diferents respostes, trobes eines per superar la situació actual o la propera...
Bon estiu!
Elena Crespi i Asensio - www.interpersonal.cat
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres