Amics amb dret i sentiments
Hola! Primer de tot agrair la tasca que feu a Adolescents.cat! Sou enormes! Escric perquè estic desesperada… Explico: Vaig estar sortint amb un noi uns anys més gran que jo (la diferència d'edat era raonable). En aquell moment jo tenia 16 anys i em vaig enamorar moltíssim. Després de 3 mesos de relació em va deixar i jo ho vaig estar passant fatal. No ens vam parlar en uns quants mesos i fa cosa d’un mes vam quedar per arreglar les coses entre nosaltres. Ho vam arreglar, però a més vam acabar al llit fent-ho. Hem quedat més vegades i ara estem com a “amics amb dret” però jo sento amor per ell encara que ha passat un any de la ruptura. La cosa és que parlem molt pel whatsapp, però en persona, quan estem en públic ni em saluda… és com si no em conegués. Tonteja amb altres noies i sé que no tenim res, només quedem per sexe de tant en tant i ja està. Però sento que sóc com el segon plat… Com si jo anés darrere d’ell tot el dia pel simple fet de que encara l’estimo. Quan li parlo d’altres nois es ratlla, com si tingués enveja, i altres vegades no em fa ni cas… com si no em conegués. D’altres, em tracta amb molt de carinyo, m’anima i és molt agradable amb mi...
No sé que fer… Si li dic que estic cansada de ser el que soc per ell ara i que em tracti així el perdo (cosa que no vull que passi…). En canvi si em quedo callada i seguim cada vegada que estigui amb una altra o m’ignori em farà mal, i no el perdo… Que puc fer?
InterPersonal

Hola carlacarlacar, sóc l'Assumpta Muns, psicòloga d'Interpersonal.
Crec que tu mateixa et respons...però a veure si et puc ajudar. El què penso és que aquest noi només vol una relació "d'amics con derecho a roce", o amics amb dret.... O sigui, una relació basada només amb el tema sexual, que no està malament...Però no acabo de veure que sigui així tampoc...Perquè un "amic", et saluda pel carrer, no fa com si no et conegués quan esteu davant d'altres persones, i et tracta sempre de la mateixa manera, no creus?. Per tant, tu decideixes. Tens vàries opcions: 1)segueixes així "callada" i deixant que et vagi fent mal (cosa que no t'aconsello); 2) parles amb ell i li dius que la seva actitud et fa sentir malament i a veure com respon..., 3) en funció del què i com respongui, decideixes posar fi a la relació o bé segueixes amb ell però canviant les teves expectatives en quan a la relació, o sigui, tenint clar que no hi ha res més que sexe, i "a otra cosa mariposa". Tu mateixa. Un consell: de vegades va bé perdre coses que no ens convenen per guanyar-ne de millors.
Segur que te'n surts.
Gràcies per la teva confiança.
Assumpta Muns Altarriba
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat