Personalitat inestable, podria ser?
Hola!!
Vull fer una consulta perquè tinc por de mi mateixa... crec que tinc alguna cosa, vaig al psicòleg i em va recomanar un llibre : aprender de la ansiedad, primer pensava que potser seria psicòpata, però vaig respondre unes preguntes i no em va donar, però ara crec que ja sé que tinc : Personalidad inestable, m'hi sento molt identificada...
M'he autodiagnosticat molts trastorns, o ansietats i moltes coses penso que les puc tenir... tinc molta por a estar boja...
També crec que el meu pare té el de: personalidad obsesiva...
Lo únic que no em quadra de la personalitat inestable, és que posa que les seves relacions un dia les veu com algú meravellós i l'altre com la pitjor persona del món... lo demés em quadra tot...
Tinc por jo no vull ser així...
Elena Crespi

Hola! com estàs? primer de tot, moltes gràcies per la confiança!
Primer de tot et recomanaria una cosa: no tinguis enc ompte cap llistat de trastorns. Possiblement totes les persones en algun moment complim requisits d'alguns trastorns i això no vol pas dir que els tinguem. Per tant, no intentis autodiagnosticar-te ja que això ho ha de fer un professional i que tinguis alguna carecterística d'algun trastorn NO SIGNIFICA QUE EL TINGUIS. Sobretot!
Després et diria una cosa: estàs en plena adolescència: això vol dir que la inestabilitat forma part de la teva vida. La inestabilitat és una de les característiques essencials del fet de ser adolescent. Saps per què? doncs perquè és una etapa de transició, de canvi i això implica inestabilitat per força.
HI ha persones que se'ls hi nota més i d'altres que menys però és una característica necessària en aquesta etapa de la vida.
Ara és impossible que siguis completament estable... mica en mica les coses s'aniran posant al seu lloc però ara tens una gran tasca a fer per facilitar que l'estabilitat arribi a la teva vida: descobrir com vols ser, què vols fer, com ho vols aconseguir...
Això t'ajudarà però no ho trobaràs d'un dia per l'altre... és una tasca de llarg recorregut, per tant, assimila la part d'inestabilitat que és necessari que tinguis per tal de poder trobar l'equilibri més endavant!
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio - www.interpersonal.cat
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres