mentides?
hola, tinc un problema d'auto-estima perquè faig 1'68m i pes 70kg total, que sóc la grassoneta de classe, el grupet dels populars no deixen de humiliar-me perquè estic grossa però la meva família diu que estic en el pes ideal, ho diuen perquè em volen i no volen que pateixi?, gràcies.
Elena Crespi

Hola Li!
Com estàs?
Primer de tot, ningú té dret a humiliar-te per si estàs grossa o prima.
A part de la gent que et dóna l'esquena a classe, tens algun grupet de confiança amb qui estiguis bé? aquest seria el grup important amb el que t'has de recolzar i no amb qui es fica amb tu.
Malauradament a classe hi ha moltes persones que se senten millor si es fiquen amb algú altre. Et recomano que ho puguis comentar seriosament amb els teus pares i inclús amb el professorat de l'escola.
Si fas 1,68 i 70 kg, en principi és un pes completament normal. El més important és com et vegis tu mateixa independentment del que et diguin els altres.
Que tu et valoris i t'estimis és la clau perquè estiguis més segura i tranquil·la i per fer que el que et diguin els altres et sembli poc important.
Els que es fiquen amb tu no tenen perquè tenir la raó... possiblement són ells els que estan equivocats...
Tu ets qui t'has de valorar!
Bon estiu!
Elena Crespi i Asensio - www.interpersonal.cat
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres